نویسنده کتاب در شرف انتشار "آخرین سیاستمدار" مدعی شده که رئیس جمهوری آمریکا به ناتوانی جسمانی و زوال عقل دچار شده و در طول سال های ریاست جمهوری به طور خصوصی به "احساس خستگی" خود اذعان کرده است.

به گزارش مرور نیوز، تارنمای روزنامه نیویورک پست امروز به نقل از بخش هایی از کتاب "آخرین سیاستمدار" نوشته فرانکلین فوئِر نویسنده نشریه "آتلانتیک" و دبیر پیشین تارنمای "نیو ریپابلیک" نوشت که کهولت رئیس جمهوری ۸۰ ساله آمریکا سد راه رسیدگی وی به امور بوده و بنیه ای برای وی باقی نگذاشته و در به یاد آوردن سریع اسامی اشخاص ناتوان بوده است.

به نوشته این نویسنده لیبرال، دیدارهای صبحگاهی بایدن بسیار اندک بوده و تنها در معدودی از مراسم عمومی پیش از ۱۰ صبح شرکت کرده است.

وی در بخش دیگری از این کتاب که ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) راهی قفسه کتاب فروشی های آمریکا می شود، نوشت: ظاهر بایدن نشان دهده تحلیل جسمانی و زوال مشاعر وی بوده و هیچ قرص و ورزشی قادر به جبران آن نیست.

رئیس جمهور آمریکا در محافل خصوصی نیز هر از گاهی به خستگی خود معترف است.

به گمان نویسنده، برخی از اشتباه ها و گاف های بایدن نه به خاطر سالمندی بلکه به خاطر "بلاتکلیفی و بی انضباطی" وی در حدود ۵۰ سال اشتغال به سیاست است.

یافته های اخیر جدیدترین نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می دهد که ۷۷ درصد از پرسش شوندگان اعلام کرده اند که بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری بسیار سال خورده است. ۸۹ درصد جمهوری خواهان و ۶۹ درصد دموکرات ها چنین عقیده‌ای دارند.

۶۷ درصد مردم آمریکا از الزام تعیین محدودیت سنی برای قضات دیوان عالی، ۶۸ درصد برای نامزدهای مجلس نمایندگان و سنا و ۶۶ درصد برای نامزدهای ریاست جمهوری حمایت می کنند.