مجلس نمایندگان آمریکا اولین جلسه استماع در خصوص استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را آغاز کرد.

به گزارش مرور نیوز، اولین جلسه استماع تخلفات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان آغاز شده و پرونده اعتیاد پسر وی افزون بر مناسبات تجاری او با خارج کشور در این جلسه بررسی خواهد شد. تحقیقات در خصوص بایدن می‌تواند با کسب آرای کافی به استیضاح او بیانجامد.

به گزارش رویترز، این جلسه که سه روز پیش از تعطیلی احتمالی دولت آمریکا برگزار می‌شود، درمورد اعتیاد هانتر بایدن به مواد مخدر و الکل و همچنین فعالیت‌های تجاری بایدن با کشور‌های دیگر تحقیق خواهد کرد. 

در ابتدای جلسه جمهوری‌خواهان اعلام کردند جو بایدن در مورد معملات تجاری اعضای خانواده خود با خارج کشور دروغ گفته و در زمانی که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون رئیس جمهور بوده، اقدامی برای حذف این معاملات از وظایف رسمی خود نکرده است. با این حال نمایندگان دموکرات مجلس می‌گویند جمهوری‌خواهان سندی برای اثبات ادعای خود ندارند. 

افزون بر این، گفته می‌شود زمانی که بایدن در دولت اوباما معاون رئیس جمهور بوده، دولت اوکراین را برای اخراج یک دادستان تحت فشار قرار داده است، زیرا آن دادستان مشغول تحقیق از شرکتی بوده که هانتر بایدن یکی از اعضای هیئت مدیره آن بود.

این جلسه در حالی برگزار می‌شود که هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات بر سر مسئله تامین مالی دولت در سال مالی جدید محاصره شده‌اند. سال مالی در آمریکا از اول نوامبر (سه روز دیگر) آغاز می‌شود و اگر دو حزب تا آن زمان به توافق نرسند بخش وسیعی از دولت تعطیل خواهد شد.

با این حال تعطیلی دولت می‌تواند روند استیضاح بایدن را کندتر کند زیرا در این مدت تعداد کمتری از مقامات دولت در دسترس خواهند بود.