در تصمیمی که بعد از ظهر جمعه صادر شد، قاضی تأیید کرد که او در ۳ اکتبر با دونالد ترامپ یک جلسه جانبی داشته و ترامپ به او اطمینان داده بود که دیگر این کار را نخواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ به دلیل انتشار یک پست توهین آمیز علیه یکی از قضات در دادگاه نیویورک، جایی که در دادگاه مدنی به اتهام کلاهبرداری مالی در مدیریت املاک خود در حال محاکمه است، پنج هزار دلار جریمه شد.

 در جلسه‌ای که ترامپ در آن غایب بود، قاضی آرتور انگورون اظهار داشت که پس روز دوم محاکمه در ۳ اکتبر، ترامپ پستی که برای او توهین آمیز تلقی می‌شد، در شبکه اجتماعی خود منتشر ‌کرد.

قاضی اضافه کرد که آن‌ها فکر می‌کردند این پست حذف شده است، اما «علیرغم واقعیت آشکار، دیروز عصر متوجه شدم که پست توهین‌آمیز هرگز از وب‌سایت دونالد ترامپ (DonaldJTrump.com) حذف نشده است و طی ۱۷ روز گذشته در این سایت باقی مانده است.»

 در تصمیمی که بعد از ظهر جمعه صادر شد، قاضی تأیید کرد که او در ۳ اکتبر با دونالد ترامپ یک جلسه جانبی داشته و ترامپ به او اطمینان داده بود که دیگر این کار را نخواهد کرد. قاضی معتقد است که دونالد ترامپ «به اندازه کافی در مورد عواقب نقض» این ممنوعیت هشدار داده شده است، اما از آنجایی که این اولین بار بود و با تایید وکلای رئیس جمهور سابق که این پست «سهوا» در سایت باقی مانده است، او یک جریمه نمادین ۵۰۰۰ دلاری اعمال کرد.

قاضی هشدار داد که «تخلفات آتی، چه عمدی یا غیرعمدی، ترامپ را در معرض مجازات‌های بسیار سخت‌تری قرار می‌دهد» و به جریمه‌های «شدید» برای ترامپ یا حتی متهم کردن او به توهین به دادگاه و «احتمالاً بازداشت او» اشاره کرد.