وبگاه آکسیوس به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی نوشت که رئیس جمهور آمریکا از نخست‌وزیر تل‌آویو خواسته که به‌منظور پیشبرد روند آزادی اسرای صهیونیست، جنگ غزه به مدت ۳ روز متوقف شود.

به گزارش مرور نیوز، پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که « جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته که به‌منظور پیشبرد روند آزادی اسرای صهیونیست، جنگ غزه به مدت ۳ روز متوقف شود.

مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی به آکسیوس گفتند که از این آتش‌بس ۳ روزه، برای تأیید هویت تمام اسرای صهیونیست و ارائه فهرستی از آنها استفاده خواهد شد.

در این گزارش آمده است: «آمریکا، اسرائیل و قطر در حال بررسی پیشنهادی هستند که بر اساس آن حماس ۱۰ تا ۱۵ نفر از اسرا را آزاد می‌کند. برآوردها حاکی از آن است که حماس حدود ۱۸۰ گروگان، جهاد اسلامی ۴۰ گروگان و سایر گروه‌ها حدود ۲۰ گروگان را در اختیار دارند».

آکسیوس به نقل از مقام‌های مذکور نوشت: «نتانیاهو به بایدن گفته، نگران است که توقف ۳ روزه جنگ باعث از دست رفتن حمایت بین‌المللی شود. او همچنین گفت که به نیت حماس یا پذیرش توافق در مورد گروگان‌ها اعتماد ندارد».

پیش از این، نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شده بود که رئیس جمهور این کشور از برقراری آتش بس موقت در باریکه غزه برای خروج گروگان‌ها و رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این منطقه حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شامگاه سه‌شنبه گفت واشنگتن با اشغال دوباره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی مخالف است.