رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه این کشور راه کسانی را که مدعی سلطه بر جهان هستند مسدود کرده است، گفت: ما برای آزادی کل جهان می جنگیم.

به گزارش مرور نیوز، اسپوتنیک امروز اعلام کرد: ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه در سخنانی در نشست کلیسای جامع جهانی مردم روسیه افزود: همانطور که بارها در تاریخ اتفاق افتاده است، روسیه راه کسانی را که امروز ادعای سلطه بر جهان و انحصار آنها را دارند مسدود کرده است.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه روسیه اکنون در خط مقدم ایجاد نظم جهانی عادلانه تر است،‌ افزود: ما اکنون برای آزادی نه تنها روسیه، بلکه برای تمام جهان مبارزه می کنیم.



هرگونه مداخله خارجی را اقدامی تهاجمی محسوب می‌کنیم

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسکو هرگونه مداخله خارجی را اقدامی تهاجمی علیه روسیه می داند و بر این اساس به آن پاسخ خواهد داد.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: ما هرگونه مداخله یا اقدام تحریک آمیز خارجی با هدف ایجاد درگیری و مناقشه بین قومیتی و بین مذهبی را اقدامی تهاجمی علیه روسیه، به عنوان تلاشی برای به چالش کشیدن روسیه از طریق افزایش تروریسم و افراط گرایی، به عنوان ابزاری برای مبارزه با روسیه می دانیم، و بر این اساس به این اقدامات واکنش مناسب خواهیم داست.

وی تصریح کرد: امروز روس هراسی و سایر اشکال نژادپرستی به ایدئولوژی غرب تبدیل شده است؛ آنها علیه همه مردم روسیه هستند.

پوتین افزود:‌ روسیه کشوری بزرگ و با شاخص های متنوع است، و قدرت، برتری رقابتی و ظرفیت عظیمی در این تنوع فرهنگ، سنت و آداب و رسوم نهفته است.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما باید درس های انقلاب، جنگ داخلی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را به فراموشی بسپاریم، مردم روسیه اکنون هزینه محاسبات اشتباه انجام شده در آن زمان را می پردازند.

پوتین گفت: از آن رخدادها،‌سال‌ها گذشته است اما مردم روسیه از همه ملیت ها، حتی کسانی که در قرن بیست و یکم متولد شده‌اند، هنوز، حتی پس از گذشت چند دهه، دارند تاوان محاسبات نادرست آن زمان را می‌پردازند.