ایلان ماسک به شرکت‌هایی که تبلیغات در ایکس را به خاطر محتوای ضد اسرائیلی ترک کردند گفت:«بروید به جهنم». این در حالی است که وی اخیرا تحت‌تاثیر فشار حامیان اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

به گزارش مرور نیوز، ایلان ماسک ، طی مصاحبه ای به شرکت‌هایی که تبلیغات در شبکه اجتماعی ایکس را به دلیل محتوای ضد اسرائیلی متوقف کرده اند، گفت: «بروید به جهنم».

ماسک گفت که تبلیغ‌کنندگانی که ایکس را ترک کردند، نباید فکر کنند که می‌توانند از او باج بگیرند.

او گفت: «اگر کسی قصد دارد با تبلیغات و پول از من باج خواهی کند برود به جهنم.»

وی در اشاره ای آشکار به رابرت ایگر، مدیر اجرایی والت دیزنی افزود: اگر صدای من را می شنوی برو به جهنم. ایگر قبلاً گفته بود دیزنی احساس می کند ارتباط با ایکس پس از اقدامات ماسک برای ما مثبت نیست.

وی افزود: «چیزی که من به آن اهمیت می دهم واقعیت خوب بودن است، نه درک آن و چیزی که در همه جا می بینم افرادی هستند که به ظاهر خوب و در عین حال بدکاری اهمیت می دهند. لعنت به آنها.»

لو پاسکالیس، رئیس سابق شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی بَنک آو اَمِریکا، گفت: اقدامات ماسک علیه تبلیغ کنندگان فصل پایانی برای برندهایی است که با ایکس تجارت می کنند. او گفت: «آنها این را فراموش نخواهند کرد.»

ماسک اضافه کرد که بر اساس فروش انبوه خودروهای الکتریکی تسلا، مسلماً خودش بیش از هر کسی در جهان برای محیط زیست در تسلا کار انجام داده است.

اظهارات ماسک در همان روزی بیان شد که چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، هشدار داد که افزایش مخالفت با اسرائیل از زمان آغاز درگیری اسرائیل و حماس به نقطه بحرانی رسیده است و گفت که این امر امنیت آنها در سراسر جهان و آینده اسرائیل را تهدید می کند.

ماسک در ۱۵ نوامبر یک پست ضد اسرائیلی را در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس تأیید کرد. این پست می گفت که لیگ ضد افترا نفرت علیه سفیدپوستان را برمی انگیزند. ماسک گفت که شخصی که این پست را منتشر کرده حقیقت واقعی را می گوید. این رفتار بر منافع تجاری ایلان ماسک تاثیر گذاشته و بسیاری از تبلیغ کنندگان مانند آی بی ام و دیزنی تبلیغات خود را در ایکس متوقف کردند. اتحادیه ضد افترا که یک لابی صهیونیستی به شمار می‌رود و مورد حمایت رژیم اشغالگر است، کمپین شدیدی را علیه ماسک و پلتفرم ایکس به راه انداخت و از شرکت‌های آمریکایی خواست که در آن تبلیغ نکنند.

در این میان قانونگذاران آمریکایی هم ایلان ماسک رئیس شبکه اجتماعی ایکس را به سود بردن از تبلیغات ضد اسرائیلی متهم کردند. از طرفی دیگر بازرس شهر نیویورک نیز ماسک را به خاطر مواضع ضد اسرائیلی تهدید کرد و گفت هیئت مدیره تسلا باید برای ماسک روشن کند که باید اقداماتی مانند حذف پست خود و عذرخواهی برای آن را انجام دهد و اگر ماسک نتواند این کار را انجام دهد، هیئت مدیره تسلا باید اقداماتی مانند کسر دستمزد، تعلیق یا فسخ او را در نظر بگیرد.

بعد از فشارهای گسترده به ایلان ماسک به‌خاطر موضع‌گیری علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها، ایلان ماسک به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

نتانیاهو در جریان این گفت وگو به ماسک گفت: «این واقعیت که شما به اینجا آمدید گویای تعهد شما به تلاش برای تضمین آینده ای بهتر است.»

مصاحبه گسترده ماسک در روز چهارشنبه شامل بحث هایی از آزادی بیان گرفته تا محیط زیست و سیاست های ریاست جمهوری ایالات متحده بود. ماسک گفت که فکر می‌کند برای انتخاب مجدد جو بایدن، به او رای نمی‌دهد.