سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در موضع‌گیری عجیبی، پس از کشته‌شدن ده‌ها خبرنگار توسط صهیونیست‌ها در نوار غزه، مدعی شد که شواهدی دال بر هدف قرار دادن عمدی آنها از سوی صهیونیست‌ها وجود ندارد.

به گزارش مرور نیوز، دولت آمریکا به تازگی در موضع‌گیری اعلام کرده که هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه رژیم صهیونیستی به  صورت عامدانه اقدام به هدف قرار دادن خبرنگاران در نوار غزه می کند، نیافته است.

به گزارش «آناتولی» این موضع‌گیری تنها اندکی پس از آن انجام شده که به تازگی شاهد کشته شدن یک خبرنگار دیگر در نوار غزه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی بودیم. موضوعی که شمار کشته‌های عوامل و نیروهای رسانه‌ای به دست ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه را به ۵۷ نفر رسانده است.

به تازگی "سامر ابودقه" فیلمبردار شبکه الجزیره که پدر چهار فرزند بود، در جنوب نوار غزه و در شهر خان یونسف در جریان یک حمله پهپادی نیروهای رژیم صهیونیستی به یک مدرسه و در شرایطی که غیرنظامی در آن پناه گرفته بودند، کشته شد.

نیروهای اسرائیلی اجازه کمک رسانی نیروهای امدادی به وی را ندادند. حال در این شرایط، «جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در موضع گیری گفته است که ما هیچ نشانه‌ای دال بر این مساله که رژیم صهیونیستی به صورت عامدانه خبرنگاران را هدف قرار می دهد، نیافته‌ایم. وی به این نکته نیز اشاره کرده که در جنگی همچون جنگ غزه، آمریکا قصد ندارد تبدیل به قاضی و هیات منصفه شود و در مورد هر حمله و اقدامی که در میدان‌های جنگ اتفاق می افتد، نظر بدهد.

کربی مدعی شده که آمریکا به رژیم صهیونیستی فشار می آورد تا حملات دقیق ، محتاطانه و هدفمندی را در نوار غزه انجام دهد. در این راستآ، جالب است که جان کربی با خانواده فیلمبردار خبرنگار شبکه الجزیره که به تازگی در نوار غزه کشته شده نیز همدردی کرده است.

همکارِ خبرنگار کشته شده شبکه الجزیره در توصیف آنچه بر آن ها گذشته می‌گوید که وی و سامر ابودقه به همراه یک تیم از امدادگران در حال حرکت به سمت خانه‌ای بودند که بمباران شده بود. آن‌ها امید داشتند که شاید بتوانند افرادی را نجات دهند.

جان کربی در پاسخ به این سوال که چه زمان آمریکا از رژیم صهیونیستی انتظار دارد که از شدت حملات خود به غزه بکاهد، گفت: ما مسائل مد نظر خود را به اسرائیلی ها دیکته نمی‌کنیم. با این حال ما رایزنی‌هایی را با طرف اسرائیلی داشته‌ایم تا آن‌ها در اقدامات نظامی خود در نوار غزه تغییراتی را لحاظ کنند. ما با این گزاره مطرح شده از سوی اسرائیل که تاکید می‌کند اقدام نظامی علیه نوار غزه می‌تواند به مدت چندین ماه ادامه داشته باشد، موافقت داریم و هم نظر هستیم. با این حال، آمریکا بر انجام حملات هدفمند‌تر نیز تاکید دارد.