تیم سازمان جهانی بهداشت بخش اورژانس بزرگترین بیمارستان غزه را «حمام خون» توصیف کرد.

به گزارش مرور نیوز، تیم سازمان جهانی بهداشت بخش اورژانس بزرگترین بیمارستان غزه  را که صدها زخمی داخل آن هستند و هر دقیقه به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود، «حمام خون» و نیازمند احیا توصیف کرد.

این نهاد سازمان ملل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از کارکنانش که در این بیمارستان حضور دارند، نوشت «بخش اورژانس (بیمارستان الشفا) آنقدر پر است که باید مراقب باشید بیماران روی زمین را لگد نکنید» و افزود بیماران مجروح روی زمین بدون بی‌حسی بخیه می‌شوند.

بیمارستان الشفا در شمال نوار غزه که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه بارها مورد حمله قرار گرفته، به گفته تیم سازمان جهانی بهداشت همچنین سرپناه ده‌ها هزار فلسطینی آواره شده است.

سازمان جهانی بهداشت دیروز شنبه اعلام کرد تنها ۱۱ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه فعال است که فقط یکی از آن‌ها در شمال این منطقه قرار دارد.

طبق اعلام این نهاد سازمان ملل، بیمارستان‌های فعال هم گرچه می‌توانند بیماران جدید پذیرش کنند، خدماتشان محدود است. سازمان جهانی بهداشت افزود دو بیمارستان بزرگ در جنوب غزه سه برابر ظرفیت تخت‌های خود فعالیت می‌کنند و در عین حال با کمبود شدید مواد اولیه و سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حملات اسرائیل به غزه تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمان، ۳۵ نفر از نیروهای دفاع مدنی و ۱۳۵ نفر از کارکنان آنروا ( آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به بیش از ۱۹ هزار و ۸۸ نفر رسیده که ۷۰ درصد از شهدا، زنان و کودکان هستند و شمار زیادی هم مفقود شده‌اند.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان «آخرالزمانی» توصیف می‌کنند.