حزب الله لبنان ادعای اشغالگران صهیونیستی مبنی بر ترور مسوول واحد گشت زنی خود را تکذیب کرد.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع وابسته به حزب الله لبنان ادعای اشغالگران صهیونیستی مبنی بر ترور مسؤول واحد گشت زنی حزب الله را تکذیب کرد.

خبرگزاری الجزیره نیز به نقل از حزب الله لبنان اعلام کرده است: «ادعای اسراییل مبنی بر هدف قرار دادن فرمانده واحد پهپادی و گشت زنی حزب الله یا مقام عملیات هوایی حزب الله را رد می‌کنیم و مسئول واحد گشت زنی حزب الله هرگز مورد سوءقصد قرار نگرفته است.»

همچنین المیادین به نقل از رابط رسانه‌ای حزب‌الله گفته است که شایعات مبنی بر اینکه دشمن صهیونیستی فردی را به‌عنوان مسئول یگان گشت زنی حزب الله ترور کرده است، تکذیب می‌کنیم.

در بیانیه حزب الله که در المیادین منتشر شده، آمده است در حمله به شهرک خربه سلم در جریان تشییع پیکر یکی از فرماندهان حزب الله، هیچ فرمانده دیگری هدف ترور قرار نگرفته است و هر گونه ادعایی در این ارتباط تکذیب می‌شود.

شامگاه روز گذشته، رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان را در جنوب این کشور ترور کرده است. تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش این رژیم فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله لبنان را در جنوب این کشور ترور کرده است.

حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه در آستانه یکصدمین روز قرار دارد و در این مدت اگرچه بیش از ۲۳ هزار شهروند فلسطینی قربانی نژادپرستی صهیونیست‌ها شده‌اند، اما تل‌آویو و شهرک‌نشینان صهیونیستی نیز از این آتش‌افروزی در امان نماندند.

حزب‌الله که از ۸ اکتبر یعنی یک روز بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی مستقیماً به این نبرد پیوست، به اذعان محافل نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با حمله‌های پی در پی و شدید خود جبهه شمالی فلسطین اشغالی را به کلی فلج و ارتش رژیم را در این جبهه زمین‌گیر کرده و هر روز تلفات سنگینی به آن وارد می‌کند؛ موضوعی که باعث خالی شدن شهرک‌ها شده‌است.

چندی پیش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو در خط درگیری در مرز‌های شمالی ۶۵ هزار شهرک‌نشین را تخلیه کرد، اما در حال حاضر هزاران نفر در فاصله بسیار نزدیکی از مرز‌ها در منطقه حضور دارند و هنوز تصمیمی برای تخلیه افراد باقی مانده گرفته نشده و بیشتر آن‌ها به شکل خودجوش منطقه را ترک کرده و مجبور شدند هزینه‌های این تخلیه را خودشان و بدون کمک دولت پرداخت کنند؛ بنابراین شهرک‌ها تا حدود پنج کیلومتری مرز‌های شمالی خالی و حدود ۲۰ هزار نفر از شهرک‌نشین‌ها را اهالی شهرک کریات شمونه تشکیل می‌دهند. افرادی که در این شهرک باقی مانده‌اند را «داوید آزولای» یکی از فرماندهان جبهه داخلی رژیم صهیونیستی بین ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ نفر تخمین می‌زند.

در حال حاضر مسئولان رژیم صهیونیستی با تجربه‌هایی که از گذشته دارند، نگران این هستند که شهرک‌نشین‌ها به مناطق شمالی اراضی اشغالی بازنگردند چرا که در تأمین امنیت شهرک‌نشین‌ها مقابل حمله‌های حزب‌الله همواره ناتوان بوده‌اند.

در جنگ سال ۲۰۰۶ عقب راندن حزب‌الله به آن سوی لیطانی (مرز‌های لبنان-فلسطین در خاک لبنان) یکی از اهداف اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه لبنان بود که نتوانست به آن دست یابد و اینک شهرک‌نشین‌ها به وعده‌های توخالی سران تل‌آویو دل خوش نمی‌کنند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» به نقل از «دیوید آزولای» رییس شورای محلی المطله، نوشت که «وضعیت امروز در شمال بدتر از قبل از جنگ است. ماحصل تلاش اسراییل برای خودداری از گشودن جبهه شمالی و دور کردن حزب الله از مرز‌ها بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ این است که نصرالله می‌داند که ما به آن‌ها حمله نمی‌کنیم و لذا جسارت آن‌ها بیشتر می‌شود.»