رییس‌جمهور آمریکا در سخنانی تاکید کرد که با هماهنگی نزدیک قطر، مصر و تل آویو برای آزادی اسرای اسرییلی تلاش می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، «جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا در سخنانی تاکید کرد که ما با هماهنگی نزدیک قطر، مصر و تل آویو برای توقف جنگ و آزادی ۱۰۵ گروگان میانجی‌گری کردیم.

بایدن گفت: بلینکن هفته گذشته در جستجوی راهی برای دستیابی به توافق برای آزادی اسرا به منطقه سفر کرده بود و مایه تأسف است که حماس تنها پس از یک هفته از توافقنامه آزادی گروگان‌ها در ماه گذشته از این توافق خارج شد، اما ما و شرکایمان دست از این توافق برنداشتیم و برای دستیابی به توافق جدید تلاش می‌کنیم.

رییس جمهور آمریکا ادعا کرد که ما مشتاقانه منتظر حفظ تماس‌های نزدیک با رهبران قطر، مصر و تل آویو برای بازگرداندن همه گروگان‌ها از غزه هستیم و با همه گروگان‌ها عهد می‌کنم که در کنار آنها باشم و هرگز از تلاش برای بازگرداندن همه گروگان‌ها و آمریکایی‌ها به سرزمینشان دست نخواهیم کشید.

این در حالی است که روز گذشته هزاران آمریکایی‌های معترض به جنگ در غزه و حمایت‌های واشنگتن از اشغالگران اسراییلی مقابل کاخ سفید دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن بنرهایی همچون «به جو ( بایدن ) نسل‌کش رأی نمی‌دهیم»، «دست‌های بایدن خونی است» و «بگذار غزه زنده بماند» به بایدن به خاطر حمایت از جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هشدار دادند که انتخابات مجددی در کار نخواهد بود و او در انتخابات آینده پیروز نخواهد شد.

جنگ در جنوب غزه نیز با شدت تمام ادامه دارد و گردان‌های مقاومت ملی نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کردند که وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران اسراییلی در محور جوره اللوت و بطن السمین در خان یونس شده و در مسیر یک گشتی اسراییلی هم یک بمب منفجر کرده که طی آن تعدادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند.

همچنین شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز حمله زمینی ارتش به غزه تاکنون ۱۸۸ نظامی این رژیم کشته شدند.

البته این آماری است که به طور رسمی اعلام شده و تلفات حقیقی صهیونیست‌ها در غزه به مراتب بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است.