سنتکام با انتشار بیانیه‌ای از رهگیری و انهدام یک موشک شلیک شده از یمن در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حساب ایکس فرماندهی مرکزی نظامیان آمریکایی در خاورمیانه موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای از رهگیری و انهدام یک موشک شلیک شده از یمن در دریای سرخ خبر داد.

در همین ارتباط سنتکام بامداد دو شنبه اعلام کرد که «در ۱۴ ژانویه تقریباً ساعت ۴:۴۵ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، یک موشک کروز ضد کشتی از مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی در این کشور به سمت ناو یواس‌اس لابون (دی‌دی‌جی -۵۸) که در دریای سرخ جنوبی در حال عملیات بود، شلیک شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است که این موشک در نزدیکی سواحل حدیده توسط هواپیماهای جنگنده آمریکایی سرنگون شده و تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

روز گذشته نیز، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرده بود که اگر یمنی‌ها به حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ ادامه دهند، لندن دوباره می‌تواند به آنها در یمن حمله کند.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه هشدار داد که اگر این اقدام یمنی‌ها در ایجاد اختلال در تردد کشتی‌های کانتینری ادامه پیدا کند، می‌تواند قیمت‌ها را در کشورش افزایش دهد.

کامرون در ساندی تلگراف در این خصوص مدعی شد: این حملات هوایی پیامی را به یمنی‌ها ارسال کرد که ما مصمم هستیم حملات آنها را در دریای سرخ متوقف کنیم. ما با متحدان کار خواهیم کرد و همیشه از آزادی دریانوردی دفاع خواهیم کرد!

این در حالیست که روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرده بود که حمله‌های آمریکا و انگلیس به یمن، تنها یک سوم قوای انصارالله برای حمله پهپادی و موشکی به کشتی‌های عبوری از دریایی سرخ را کاهش داده است.

نیویورک‌تایمز به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد که حمله‌های واشنگتن و لندن به مواضع انصارالله یمن طی روزهای پنجشنبه و جمعه، هرچند به اهداف اصابت کرده اما توانمندی‌های تهاجمی این جنبش را چندان تحت‌تأثیر قرار نداده است زیرا عمده توانمندی و ادوات تهاجمی آنها قابل جابه‌جایی بوده و به‌راحتی می‌توان آنها را به مکان دیگری منتقل یا مخفی کرد.

سنتکام پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که یمن از نهم نوامبر (۱۸ آبان)، ۲۷ بار به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ حمله کرده است.

ارتش ملی یمن پیش‌تر اعلام کرده بود که در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در حمایت از مردم مظلوم این باریکه، به کشتی‌های متعلق یا وابسته به رژیم صهیونیستی که قصد عبور از دریای سرخ و آبراهه‌های حیاتی این دریا را دارند، حمله خواهد کرد.