منابع خبری از تحرکات رژیم صهیونیستی در آستانه صدور رای دادگاه بین المللی درباره جنایات اشغالگران در غزه خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز، در آستانه صدور رای دادگاه بین المللی لاهه ، نتانیاهو جلسه ویژه ای امروز برگزار خواهد کرد تا سناریوهای برخورد با رای دادگاه بین المللی لاهه را که انتظار می رود فردا انجام شود، مورد بررسی قرار دهد.

دولت آفریقای جنوبی انتظار دارد تا روز جمعه هفته جاری دیوان دادگستری بین المللی (ICJ) در شهر لاهه درباره اقدامات درخواست شده در پرونده ای علیه رژیم صهیونیستی تصمیم گیری کند.

بر اساس گزارشی به نقل از «۲ منبع آگاه»، دولت آفریقای جنوبی هیاتی را پیرامون صدور رای مورد انتظار در مورد اقداما درخواست شده در پرونده مطرح علیه اشغالگران قدس به اتهام نسل کشی به لاهه فرستاده است.

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه از ۱۱ ژانویه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز کرد و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه می‌شود.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر گذشته با ارایه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد. در این دادخواست دلایل قوی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه شده است.

همزمان برخی سازمان‌ها و کشورها از جمله سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن و بولیوی از اقدام آفریقای جنوبی برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرده‌اند.