جان کربی گفت، بایدن به تیم خود دستور داده تا تماس‌های دیپلماتیک مستقیم با روسیه را در ارتباط با «تهدید امنیت ملی» مرتبط با توسعه مستمر توانایی‌های ضد ماهواره‌ای روسیه آغاز کنند.

به گزارش مرور نیوز، جان کربی مشاور ارتباطات استراتژیک آمریکا گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مجموعه‌ای از اقدامات اولیه از جمله ارائه توضیحات اضافی به رهبران کنگره، تعامل مستقیم دیپلماتیک با روسیه ، با متحدان و شرکای ما و سایر کشورها را انجام داده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین افزود، در حالی که توسعه این قابلیت خاص توسط روسیه نگران کننده است، اما تهدیدی فوری برای امنیت هیچ کشوری ایجاد نمی‌کند.

کربی افزود: اطلاع عمومی ما از پیگیری روسیه برای این نوع توانایی، به چندین ماه قبل برمی گردد. ایالات متحده در حال تماس با روسیه و رایزنی با متحدان خود در مورد تهدید امنیت ملی است.

مشاور ارتباطات استراتژیک آمریکا خاطرنشان کرد: ما در حال رایزنی با متحدان و شرکا و در حال تعامل با روسیه در این مورد هستیم. ما قصد داریم مستقیما با روس‌ها و همچنین متحدان و شرکای خود در این مورد تعامل داشته باشیم.

کرملین هم روز پنجشنبه در اظهار نظر درباره "تهدید امنیتی" ادعایی مرتبط با روسیه برای ایالات متحده گفت، کاخ سفید در تلاش است تا لایحه کمک جدید به کی‌یف را به هر ترتیبی که شده، به تصویب کنگره برساند.