بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دیشب تلفنی دیوید برنیاع رئیس موساد را به دلیل نرمش در مذاکرات پاریس ۲ مورد ملامت و توبیخ قرار داده است.

به گزارش مرور نیوز، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری اعلام کرد، نتانیاهو دیشب تلفنی با برخی از وزرا و نیز دوید برنیاع رئیس موساد و چند کارمندی که از نشست پاریس بازگشته بودند، تلفنی گفتگو کرد و در جریان این گفتگو رئیس موساد و هیئت مذاکره کننده را مورد توبیخ قرار داد.

براساس اطلاعاتی که یک روز بعد یعنی شامگاه یک شنبه برای اولین بار اعلام شد خبر رسید نتانیاهو خطاب به اعضای هیئت مذاکره کننده گفت: ما مذاکره نمی‌کنیم ما باید سرسخت و قاطع و غیر انعطاف پذیر باشیم.

به گفته شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، به رغم آنکه نتانیاهو در سخنان خود از افعال جمع استفاده کرد اما مشخص است که روی سخن او رئیس است در حالی که خط و نشانی برای هیئت کارشناسی که در حال آماده سازی برای عزیمت به دوحه است هم محسوب می‌شود.

این رسانه عبری زبان اعلام کرد هنوز مشخص نیست چه مسئله‌ای در این تفاهم وجود دارد که نخست وزیر را عصبانی کرده است اما منابع آگاه خبر دادند ظاهرا نتانیاهو از حجم کمک‌های بشر دوستانه‌ای که اسرائیل متعهد به صدور مجوز ورود آنها به نوار غزه شده عصبانی است در حالی که برخی دیگر از منابع مطلع از روند مذاکرات  به این شبکه 13 خبر دادند، که نتانیاهو در چندین رایزنی سابق از هیئت مذاکره کننده خواسته بود که حماس طی لیستی شمار اسرایی که همچنان در قید حیات هستند را مشخص کند و این مسئله به عنوان پیش شرطی برای آغاز مذاکرات باشد.

در ادامه خبر هم تاکید شده است، این توبیخ در حالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو و ساختار سیاسی رئیس موساد و تیم مذاکره کننده را مامور سفر به پاریس کرده بودند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی هم با وجود آنکه وجود درگیری لفظی و توبیخ بارنیاع توسط نتانیاهو را تکذیب کرد اما اذعان نمود، گفتگویی کاملا حرفه‌ای بین این دو صورت گرفته است.