فرانسه باردیگر در بیانیه‌ای برقراری آتش بس در نوار غزه را بسیار ضروری عنوان کرد.

به گزارش مرور نیوز، فرانسه با انتشار بیانیه‌ای خواستار برقراری آتش بس در نوار غزه شد.

در همین ارتباط نیز، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که ما نیاز فوری به دستیابی به توافق آتش بس را با توجه به وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه یادآوری می‌کنیم.

به گفته وزارت خارجه فرانسه، آتش بس در غزه برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان و ورود کمک‌ها در مقیاس وسیع ضروری است.

پیشتر نیز سازمان مقاومت جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده است که واشنگتن مسؤول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه است. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که نتانیاهو می‌خواهد جامعه صهیونیستی را متقاعد کند که این مقاومت است که مانع از پیشرفت مذاکرات می‌شود. «محمد حاج موسی»، در گفتگو با فلسطین الیوم گفت: آنچه نتانیاهو از تحقق آن در شمال و مرکز نوار غزه عاجز و ناتوان بود، در شهر رفح نیز به آن نخواهد رسید.

حاج موسی بیان کرد که ما نسبت به کشتار و جنایاتی هولناک علیه فلسطینیان در رفح در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر هشدار می‌دهیم. وی گفت دستاوردهای مستند مقاومت به جامعه صهیونیستی ثابت می‌کند که نتانیاهو دروغ می‌گوید. سخنگوی جهاد اسلامی تصریح کرد که نباید دنباله‌رو روایت آمریکا در مورد حاکمیت غزه بعد از جنگ بود. محمد الحاج موسی اظهار داشت که دشمن صهیونیستی قصد دارد از وقایع هفتم اکتبر برای نابودی قضیه فلسطین بهره ببرد. او واشنگتن را مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه دانست.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد وضعیت بهداشتی در شمال این باریکه به شدت فاجعه‌بار است و بیمارستان‌های این منطقه بیش از ۱۰ روز است که سوخت ندارند.

این وزارتخانه افزود ده‌ها دستگاه آمبولانس و خودروهای سازمان امداد و نجات و خدمات پزشکی به سبب نبود سوخت به کلی از کار افتاده و قادر به خدمت رسانی نیستند.

به گفته این وزارتخانه، برق یخچال‌های نگهداری دارو قطع شده و مقادیری از داروهای حساس در حال خراب شدن است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که بیماران مبتلا به نارسایی کلیه و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به سبب نبود سوخت برای ادامه کار ژنراتورها و یخچال‌های نگهداری دارو، با خطر مرگ مواجه هستند.

عصر دیروز نیز، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس تصاویری از رویارویی مبارزانش با نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پخش کرد.

در این تصاویر مشاهده می‌شود که نظامیان اشغالگر و تجهیزات آنها ابتدا از سوی رزمندگان قسام با دقت رهگیری و رصد می‌شوند و سپس به صورت مستقیم هدف قرار می‌گیرند.

در بخش دیگری از تصاویر، خودروها و تانک‌های اشغالگران هدف بمب‌های بشکه‌ای رزمندگان قسام قرار گرفته و منهدم می‌شود.

همزمان، یسراییل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما زیربار فشارها نمی‌رویم. احدی مانع از ورود ما به رفح نخواهد شد اما ما آنرا بر اساس تفاهمات بین المللی انجام خواهیم داد.

وی افزود: جنگ متوقف نخواهد شد زیرا ما نمی‌توانیم که با ماندن حماس کنار بیاییم.

کاتز ادعا کرد: تشکیلات خودگردان و فتح در اداره اوضاع در غزه نقشی نخواهند داشت. ما تروریست‌ها را با تروریست‌ها جایگزین نمی‌کنیم. ارتش اسراییل بر غزه مسلط خواهد شد و همین کار را در کرانه باختری نیز انجام خواهیم داد.

همچنین رسانه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: برآوردهای حاکی از آن است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از نیروهای حماس در شمال غزه باقی مانده اند.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: عملیات نظامی ما در بیمارستان ناصر در خان یونس به پایان رسیده است.