جان بولتون و رابرت اوبرایان، دو مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا مدت‌ها پس از پایان کار در دولت همچنان به حفاظت سرویس مخفی آمریکا نیاز دارند.

به گزارش مرور نیوز، یک گزارش می‎گوید که جان بولتون و رابرت اوبرایان، دو مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که در دولت ترامپ فعالیت می‌کردند، مدت‌ها پس از ترک پست‌های خود به دلیل تهدیدات احتمالی به حفاظت مداوم سرویس مخفی آمریکا نیاز داشتند.

اسناد تازه منتشر شده هزینه این محافظت را برای مالیات‌دهندگان آمریکایی نشان می‌دهد.

هزینه یک سال محافظت از مقامات سابق آمریکا ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۳۴ دلار برآورد شده است.

هزینه جزئیات امنیتی در مجموعه‌ای از گزارش‌های ارائه شده وزارت امنیت داخلی به کنگره که از سوی الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی امضا شده بود، افشا شد. 

این گزارش‌ها می‎گویند که حفاظت از این افراد ۲۴ ساعته و شامل همه مکان‌ها از خانه و دفتر تا سفر‌های داخلی و خارجی است.

مقام‎هایی مانند بولتون و اوبرایان معمولا پس از ترک سمت خود از این سطح حفاظت برخوردار نمی‎شوند.

زمانی که بولتون کاخ سفید را ترک کرد، تحت این حفاظت قرار نداشت، اما از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) این حفاظت‌ها برقرار شد. 

براساس این اسناد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از خروج اوبرایان از سمتش به سرویس مخفی دستور داد تا از او محافظت کند. این دستور برای دوره منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰)، بیش از یک میلیون و ۹۲۸ هزار دلار هزینه داشت.

اسناد نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا سپس به سرویس مخفی این کشور دستور داد تا حفاظت از هر دو مقام را گسترش دهد.

به گزارش سی‌بی‌اس، این اسناد بر موضوعی که کمتر در مرکز توجه افکار عمومی بوده، نور می‌تاباند؛ هزینه مالی حفاظت از تصمیم‌گیرندگان سیاسی آمریکا در مقابل تهدید‌های خارجی.