رییس یکی از بیمارستان‌های شهر غزه می‌گوید که بیش از ۸۰ درصد زخمی‌های حمله اسراییل به صف دریافت‌کنندگان غذا، با گلوله هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، محمد صلحا، رییس سرپرست بیمارستان العوده در شهر غزه می‌گوید که بالغ بر ۸۰ درصد زخمی‌هایی که در پی حمله رژیم صهیونیستی به صف دریافت‌کنندگان غذا به بیمارستان منتقل شده‌اند، هدف شلیک گلوله نیروهای اسراییلی قرار گرفته‌اند.

صلحا در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس تاکید کرد: از ۱۷۶ زخمی‌ که به بیمارستان منتقل شدند، ۱۴۲ نفر زخم‌های اصابت گلوله داشتند و ۳۴ تن دیگر نیز به دلیل ازدحام جمعیت دچار آسیب شده بودند.

دکتر حسام ابوصفیه، مدیر بیمارستان کمال العدوان، نیز گفته است که عمده مصدومان و زخمی‌های پذیرش شده در این بیمارستان نیز زخم‌هایی ناشی از شلیک گلوله به نیم‌تنه بالایی‌شان داشتند و بسیاری از قربانیان به دلیل شلیک گلوله به سر، سینه و گردن کشته شدند.

پنجشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی هزاران آواره فلسطینی از شهرهای مختلف غزه را که در انتظار کمک‌های بشردوستانه بودند بمباران کرد. براساس گزارش‌ها، این حمله جنایتکارانه در حالی صورت گرفت، که هزاران فلسطینی از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون در میدان نابلسی منتظر رسیدن کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه در جاده ساحلی هارون الرشید در منطقه شیخ عجلین در غرب شهر غزه بودند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که دست کم ۱۱۵ فلسطینی در این حمله وحشیانه به شهادت رسیدند.

مدیر دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد در غزه نیز اعلام کرد که ۷۰۰ فلسطینی بعد از جنایت رژیم صهیونیستی در میدان النابلسی همچنان وضعیت بغرنجی دارند. این گزارش تاکید کرد که تعداد کارمندان این سازمان برای تامین ساکنان نوار غزه کافی نیست.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که بسیاری از قربانیان به دلیل ازدحام جمعیت کشته شده‌اند و نیروهای این رژیم پس از یورش «تهدیدآمیز» جمعیت بی‌دفاع، صرفا تیر هشدار شلیک کرده‌اند!