رییس جمهور مصر در سخنانی اعلام کرد که این کشور آمادگی دارد هر میزان کمک بشردوستانه را از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه کند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از آمادگی این کشور برای ورود هر مقدار کمک بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح سخن گفت.

السیسی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بیش‌ترین میزان حجم کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کنیم. ما از استفاده از غذا به عنوان یک سلاح در رویارویی با غیرنظامیان بی‌گناه هشدار می‌دهیم.


رئیس جمهور مصر گفت: ۷۰ درصد از تأسیسات و ساختمان‌های نوار غزه در جریان جنگ ویران شده‌اند. مبالغ و سنوات مورد نیاز برای بازسازی نوار غزه هولناک است.

وی افزود: تمام تلاش خود را به خرج می‌دهیم که برای دفاع از مردم غزه به ویژه غیرنظامیان بی‌گناه و نجات آنان به آتش‌بس در این باریکه دست پیدا کنیم.

السیسی اعلام کرد: ما نسبت به خطر یورش به شهر رفح هشدار می‌دهیم. باید به آوارگان مستقر در مرکز و جنوب نوار غزه اجازه داده شود که به شمال این باریکه بازگردند.

پیش از این نیز السیسی در سخنانی به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح پرداخت. السیسی اعلام کرد: مصر نسبت به برنامه اسرائیل برای حمله به شهر رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی را در خود جای داده است هشدار می‌دهد.


رئیس جمهور مصر تاکید کرد: در برابر رخدادهای غزه، کرانه باختری نیز با سیاست مانع‌تراشی در روند زندگی فلسطینیان از طریق آزادگذاشتن شهرک‌نشینان برای اعمال خشونت و همچنین عملیات تخریب خانه‌ها روبرو است.

همچنین السیسی بیان کرد: ما بر اساس قوانین و پیمان‌های بین‌المللی مسؤولیت جان شهروندان فلسطینی را بر عهده اسرائیل می‌دانیم.