رییس جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد: آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و گسترش دامنه جنگ به یمن مرتکب اشتباهی بزرگ شد.

به گزارش مرور نیوز، سید عمار حکیم ، رییس جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه عراق در چارچوب منافع عالی تعهداتی بین‌المللی دارد که باید با ذهنیت دولتمردان با آن‌ها تعامل کند، گفت: از مهم‌ترین این تعهدات ایمان کامل ما به حق فلسطینی‌ها در سرزمینشان است که توسط رژیم صهیونیستی غصب شده است. این باوری راسخ در میان مردم عراق است که هیچ جای چانه‌زنی ندارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در هتک حرمت‌ها و کشتار و گرسنه نگه داشتن زنان و کودکان همه حد و مرز‌ها را شکسته و با وجود فراخوان‌های آرامش و توقف جنگ از جانب ملت‌ها و طرف‌های گوناگون جهانی همچنان به جنایات خود در حق ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

رییس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که سکوت جامعه جهانی و نادیده گرفتن این توحش نیز بر خیره‌سری رژیم صهیونیستی افزوده است.

حکیم گفت: دین، اخلاق و ارزش‌های عربی و اسلامی ما ایجاب می‌کند که در کنار برادرمان در فلسطین در یک جبهه باشیم و با همه توان از آنان دفاع کنیم، مسئله فلسطین مسئله کرامت و آزادگی و ایستادگی و مسئله‌ای ریشه‌دار در آگاهی و وجدان همه مردم عراق است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و گسترش دادن دامنه جنگ در منطقه به انصارالله یمن مرتکب اشتباهی بزرگ شد، گفت: امیدواریم آمریکا متوجه اشتباه خود شود و به خوبی روند متغیر‌های منطقه را درک کند که همه جهان در حال تغییر و خاورمیانه در صف اول این تغییر در موازین قدرت و تحولات اجتماعی و حوادث سیاسی است.

رییس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که ملت‌های اسلامی و عربی از حمایت و پایبندی خود به ایجاد راه حل عادلانه برای ملت فلسطین یعنی آتش‌بس فوری و ورود کمک‌های انسانی به اندازه کافی و بازسازی غزه و دستیابی به حقوق کامل فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل در خاک خود با پایتختی قدس شریف کوتاه نمی‌آیند.