گروه‌های فلسطینی با تاکید بر اینکه مدیریت امور فلسطینی‌ها یک مساله کاملا داخلی بوده و هیچ‌کس حق دخالت ندارد، تاکید کردند:اجازه ورود هیچ نیروی بین‌المللی یا عربی به غزه را نمی‌دهیم.

به گزارش مرور نیوز، گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به طرح‌های موهومی که صهیونیست ها و آمریکایی‌ها برای اداره غزه در نظر گرفته‌اند و به ویژه ادعاهایی که اخیرا درباره ورود نیروهای بین‌المللی و عربی به نوار غزه برای مدیریت این منطقه مطرح شده بود، اعلام کردند که مدیریت امور فلسطین یک مساله داخلی بوده و مربوط به خود فلسطینی‌هاست.

کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی که شامل اغلب گروه‌های فلسطینی است به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد «روز زمین» فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که صحبت‌های سران رژیم اشغالگر درباره تشکیل یک نیروی بین‌المللی یا عربی برای اداره غزه یک توهم و سراب است و ما ورود هیچ نیروی بیگانه به نوار غزه را نمی‌پذیریم.

بر اساس این بیانیه، گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که هر نیرویی که بخواهد وارد غزه شود، اشغالگر محسوب می‌گردد و فلسطینی‌ها بر این اساس با آن رفتار خواهند کرد.

گروه‌های فلسطینی در ادامه مواضع کشورهای عربی را که از مشارکت و همکاری با سران رژیم صهیونیستی برای تشکیل یک نیروی خارجی در نوار غزه خودداری کردند، ستودند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که مدیریت امور فلسطین یک مسئله داخلی فلسطینی است و ما به هیچ‌کس اجازه مداخله در این روند را نخواهیم داد. هر تلاشی برای ایجاد دولت‌های جایگزین که بر خلاف اراده ملت فلسطین باشد، از پیش شکست خورده است.

از سوی دیگر وبسایت آمریکایی اکسیوس هم به نقل از یک منبع عربی گزارش داد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسراییل در زمینه اعزام نیروهای عربی به نوار غزه دچار سوء فهم شده است.

این منبع تاکید کرد که کشورهای عربی آمادگی اعزام نیرو برای تامین امنیت کاروان‌های کمک‌رسانی (اشاره به بندری که آمریکا قصد دارد در سواحل غزه بسازد) را ندارند.

پیش از این رسانه‌های عبری مدعی شده بودند که کشورهای عربی که روابط خود را با اسراییل حفظ کرده‌اند با اعزام نیرو به غزه جهت حمایت و محافظت از ساخت بندر در این منطقه موافقت کرده‌اند.

این رسانه‌ها همچنین ادعا کردند که گالانت در سفر اخیر خود به آمریکا این موضوع را با مقامات آمریکایی در میان گذاشت و آمریکایی‌ها هم از آن استقبال کردند.