«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ این کشور ضمن انتقاد از «جو بایدن» درخصوص مدیریت جنگ غزه، گفت «هر یهودی که به بایدن رای بدهد، باید تحت معاینه روانی قرار بگیرد.»

 به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ که روز چهارشنبه جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کارزار انتخاباتی‌اش به آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا سفر کرد، با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه این شهر آن هم بدون هماهنگی قبلی به «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تاخت و از سیاست‌های او و هم‌چنین نحوه مدیریت جنگ غزه انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: «بایدن کلا کنترل موقعیت اسرائیل را از دست داده است. او اسرائیل را رها کرده است.»

ترامپ در ادامه از چنین موقعیتی استفاده کرد و افزود: «هر یهودی که به دموکرات‌ها یا بایدن رای بدهد باید تحت معاینه روانی قرار بگیرد.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون جنگ تمام‌عیاری را علیه نوار غزه و مردم فلسطین به راه انداخته است. جنایات بی‌امان این رژیم موجب شده تا به این لحظه بیش از ۳۳ هزار نفر از جمعیت غزه به شهادت برسند.

همچنان با گذشت ۶ ماه از این جنگ، هنوز صلحی میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شکل نگرفته و این درحالیست که نه تنها نیروهای صهیونیستی به جنایات خود ادامه می‌دهند، بلکه دولت ایالات متحده با حمایت‌های تمام قد خود در این جنایات همدست هستند.

بسیاری از فلسطینیان و جامعه مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی ضمن ابراز ناامیدی از نحوه مدیریت جو بایدن درخصوص جنگ غزه، صراحتا اعلام کرده‌اند که درصورت تداوم این روند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از این نامزد حمایت نخواهند کرد و آنها این اعتراض خود را در انتخابات مقدماتی نیز نشان دادند.