ریاض امروز (یکشنبه) میزبان نشست رؤسای ستاد ارتش‌های 14 کشور عضو ائتلاف ضد داعش برای بررسی بالا بردن سطح هماهنگی میان این کشورها جهت فلج کردن توانایی‌های داعش است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، حاضران در این نشست درباره بالا بردن سطح هماهنگی میان نمایندگان کشورهای عضو به ویژه در سایه تحولات منطقه و اتخاذ اقداماتی برای تحقق امنیت در منطقه و جهان و تقویت تلاش‌های ائتلاف ضد داعش برای فلج کردن توانایی‌های این گروه تروریستی مذاکره می‌کنند.

عبدالرحمان بن صالح البنیان، رئیس ستاد کل ارتش عربستان گفت: میزبانی ریاض از این نشست نشان دهنده پایبندی این کشور به حمایت از تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با گروه‌های تروریستی و در رأس آن‌ها داعش است که تهدیدی برای امنیت کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.

وی تأکید کرد: عربستان جزو کشورهایی است که از تروریسم بسیار ضربه دیده است اما این کشور با عزم و اراده قوی و درایت به تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد و از طریق مشارکت در ائتلاف ضد داعش که هدف آن فلج کردن توانایی‌های داعش است، در تلاش‌های این ائتلاف برای نابودی تروریسم سهیم است.

عبدالرحمان بن صالح البنیان تأکید کرد که عربستان به همکاری با ائتلاف ضد داعش و بقیه کشورهای جهان برای نابودی تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

در نشست امروز ریاض رؤسای ستاد ارتش‌های اردن، امارات، آمریکا، بحرین، ترکیه، تونس، عربستان، عمان، قطر، کویت، لبنان، مالزی، مراکش و نیجریه شرکت خواهند کرد.

ائتلاف ضد داعش در سپتامبر 2014 با حضور حدود 68 کشور تشکیل شد.