سرویس بین الملل- نیروهای ارتش عراق عملیات خود را در مناطق شرقی شهر راهبردی موصل ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از السومریه نیوز، نیروهای ارتش عراق موفق شدند مناطق دیگری در شرق رود دجله را آزاد کنند و این در حالی است که عناصر تروریستی داعش در حال فرار از این مناطق هستند.

بنا بر این گزارش، نیروهای ارتش عراق پس از تسلط کامل بر دانشگاه شهر موصل عملیات تازه ای را با تاکتیک متفاوت شروع کرده و به پیشروی های خود در مناطق شرقی شهر ادامه می دهند.

طالب شاغاتی فرمانده عملیات مشترک عراق اعلام کرد نیروهای یگان طلایی ارتش عراق در جریان آزادسازی بخش شرقی موصل تاکتیک های جدیدی به کار بسته است.

وی خاطرنشان کرد: تنها پنج محله در شرق موصل به دست نیروهای داعش است. نیروهای عراقی محله های اندلس و کفائات دوم را پس از نبردهای شدید با تروریست های داعش آزاد کردند.

ارتش عراق از دانشگاه موصل به سمت منطقه قصور و محله الشرطه به حرکت در آمده است. نیروهای ارتش عراق به شدت مراقب هستند که نیروهای انتحاری داعش علیه نیروهای ارتش عراق عملیاتی انجام ندهند. نیروهای داعش به علت شکست در مناطق مختلف اقدام به آتش زدن برخی از ساختمان هایی کرده است که در آنها مستقر بوده است. نیروهای داعش ساختمان دانشکده پزشکی و برخی دیگر از ساختمان ها را به آتش کشیدند. تک تیراندازان داعش به کمین نیروهای امنیتی عراق نشسته اند. نیروهای عراقی در محله های مجاور دانشگاه موصل با تروریست های داعش درگیر هستند.