گفت و گوهای داخلی حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل با تأکید بر ضرورت تدوین قانون اساسی جدید برای انتخابات آینده لبنان به کار خود ادامه داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه المنار، سی و نهمین دور گفتگوهای داخلی بین حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل عصر دیروز در دفتر نایب رئیس پارلمان در عین التینه برگزار شد.

در این دیدار حسین الخلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان، حسین الحاج حسن وزیر لبنانی وابسته به جریان حزب الله و حسن فضل الله نماینده پارلمان این کشور از طرف حزب‌الله حضور داشتند. نادر الحریری رئیس دفتر سعد حریری نخست‌وزیر لبنان و رئیس فراکسیون المستقبل در پارلمان این کشور به همراه نهاد المشنوق وزیر لبنانی و سمیر الجسر نماینده پارلمان از فراکسیون المستقبل نیز در این دیدار حاضر بودند. این دیدار به مدیریت علی حسن خلیل وزیر لبنانی و معاون نبیه بری رئیس پارلمان لبنان برگزار شد.

این نشست با صدور بیانیه زیر به کار خود پایان داد: حاضران در نشست ضرورت تسریع در روند تصویب قانون جدید انتخابات مبتنی بر پاسخ‌گویی به آرمان‌های مردم لبنان را مورد بررسی قرار دادند. همچنین نتایج تماس‌ها و طرح‌های مطرح شده در این زمینه نیز مورد مناقشه قرار گرفت و حاضران در نشست بر فشرده شدن تماس ها طی روزهای آینده برای از بین بردن موانع توافق کردند.

با تعیین رئیس‌جمهور گفتمان و تشکیل کابینه این کشور، تصویب قانون انتخابات به معضل اساسی محافل داخلی لبنان تبدیل شد است. انتخابات پارلمانی قرار است ماه مه امسال برگزار شود، اما همچنان در باره اینکه این انتخابات بر اساس چه قانونی برگزار شود، میان گروه های سیاسی اختلاف نظر وجود دارد. حزب الله و جریان المستقبل خواستار تصویب قانون جدید هستند، اما درباره اینکه قانون جدید چه ویژگی های داشته باشد، اختلاف نظر دارند.