بیش از ۶۰ نیروی ویژه دانمارک برای مقابله با تروریست‌های داعش در سوریه مستقر خواهند شد.

به گزارش مرور نیوز، دانمارک که بخشی از ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا است، اعلام کرده است که قصد دارد 60 نیروی ویژه نظامی خود را برای مقابله با تروریست های داعش در سوریه مستقر کند.

دانمارک پیش از این نیز نیروهای نظامی خود را در عراق مستقر کرده بود. آندرس ساموئلسن وزیر خارجه دانمارک در این باره تاکید کرد: بر اساس یک رویکرد قطعی از از سوی ائتلاف، دولت دانمارک تصمیم گرفته است تا ماموریت نیروهای ویژه در عراق و سوریه را گسترش دهد.

دانمارک در آوریل سال گذشته موافقت کرد تا نیروهای ویژه را به منطقه اعزام کند. در آن موقع دولت دانمارک نتوانست حمایت سیاسی لازم را برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه جلب کند ولی پارلمان این کشور امروز جمعه از اعزام 60 نیروی ویژه به سوریه حمایت کرده است.

وزیر خارجه دانمارک تصریح کرد: خوشحالم که اکثریت پارلمان از این طرح حمایت کرده است. نیروهای ویژه قرار است در مناطق مرزی سوریه با ترکیه عملیات انجام دهند.

صدها نیروی نظامی ویژه آمریکایی در حال حمایت از نیروهای کرد و عرب در قالب نیروهای دموکراتیک سوریه هستند که برای عقب راندن داعش در شمال سوریه مبارزه می کنند.

فرانسه نیز در ماه ژوئن اعلام کرد که نیروهای ویژه خود را به همین منطقه اعزام خواهد کرد.دانمارک ماه گذشته اعلام کرد که عملیات 7 فروند جنگنده اف 16 در سوریه و عراق را پس از 6 ماه فعالیت در این منطقه تمدید نخواهد کرد.