سرویس بین الملل- رئیس جمهور فرانسه اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه پیمان بین المللی آب و هوایی پاریس را به چالش کشید.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند که به کلمبیا سفر کرده است، بدون اینکه نامی از ترامپ ببرد، اظهار کرد: برخی ها درک نمی کنند و بی شک آگاه نیستند و هنوز در مورد واقعیت گرم شدن آب و هوای کره زمین سوال می پرسند.

وی اضافه کرد: در کنفرانس بین المللی پاریس ما به یک معاهده تاریخی دست یافتیم که توسط بسیاری از کشورها امضا و تصویب شد.

اولاند با اشاره به زمان تصویب این معاهده بین المللی در اواخر سال 2015 و بیان اینکه خشکسالی، ال نینو، فجایعی مثل آنچه در شیلی رخ داد و هزاران هکتار طعمه آتش شد، شواهد ملموسی مبنی بر گرم شدن کره زمین است، گفت: درک نمی کنم که هنوز برخی ها می توانند واقعیت گرم شدن آب و هوا را زیر سوال ببرند.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: باید پیش از هرچیز اطمینان حاصل کرد که این توافق می تواند از طریق بودجه کشورها به صورت موثر اجرا شود؛ چراکه اقدامی ضروری است.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اعلام کرده که این کشور از پیمان بین المللی آب و هوایی پاریس که افزون بر 190 کشور از جمله باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا آن را امضا کرده اند، خارج می شود.