در 173 مورد تیراندازی گزارش شده در سراسر آمریکا در 48 ساعت گذشته، دست‌کم 43 آمریکایی کشته و 99 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مرور نیوز، در 173 مورد تیراندازی گزارش شده در سراسر آمریکا در 48 ساعت گذشته، دست‌کم 43 آمریکایی کشته و 99 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مرکز آمار تیراندازی ها در آمریکا ، در روز چهارشنبه در نتیجه 53 مورد تیراندازی گزارش شده 10 نفر کشته و 31 نفر مجروح شدند.
بیشتر تیراندازی های روز چهارشنبه در ایالت های فلوریدا و تگزاس با شش مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های پنسیلوانیا و ایندیانا نیز پنج مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت اوهایو هم چهار مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های کارولینای شمالی، ایلینوی و میشیگان نیز سه مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های نیویورک، تنسی، کالیفرنیا، کارولینای جنوبی و ماساچوست هم دو مورد تیراندازی رخ داد. براساس این گزارش در هر کدام از ایالت های کنتاکی، واشنگتن، ویسکانسین، مونتانا، نیوجرسی، مریلند، آلاباما و اوکلاهاما یک مورد تیراندازی رخ داده است. 
در روز سه شنبه نیز در نتیجه 120 مورد تیراندازی گزارش شده در آمریکا 33 نفر کشته و 68 نفر مجروح شدند.
بیشتر تیراندازی های روز سه شنبه در ایالت های فلوریدا و تگزاس با 13 مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های ایلینوی و ایالت کلمبیا نیز هشت مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های اوهایو و لوئیزیانا هم هفت مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت کالیفرنیا شش مورد و در ایالت های میشیگان و مریلند هم 5 مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های تنسی، ماساچوست و کارولینای جنوبی 4 مورد و در ایالت های واشنگتن، پنسیلوانیا، نیویورک، آرکانزاس و کارولینای شمالی سه مورد تیراندازی رخ داد. در ایالت های نیوجرسی، کنتاکی، ویرجینیا غربی، میسوری، اوکلاهاما و آیووا دو مورد تیراندازی رخ داد. بر اساس این گزارش در هر کدام از ایالت های آیداهو، اورگان، آلاسکا، یوتا، دلاور، کنتیکت، نیومکزیکو، آریزونا و آلاباما یک مورد تیراندازی رخ داده است.
در میان قربانیان این تیراندازی ها تعدای کودک و نوجوان دیده می شوند. 
به گزارش سایت دبلیو آی وی بی، در میان کشته ها، نوجوان پسری از شهر بوفالو در ایالت نیویورک وجود دارد.
به گزارش سایت تامپا بای، در میان مجروحین، پسر بچه چهار ساله از شهر تامپا در ایالت فلوریدا وجود دارد. به گزارش سایت شیکاگو سان تایمز، نوجوان دختر 12ساله ای از ناحیه سر به همراه دو نوجوان پسر 16 و 17 ساله از ناحیه گردن در شهر شیکاگو از ایالت ایلینوی در حین خروج از رستورانی در نزدیکی محل زندگی شان به همراه سه تن دیگر از اعضاء خانواده خود هدف تیراندازی ضاربین قرا گرفته و مجروح شده اند. 
براساس گزارش این مرکز، ‌از ابتدای سال 2017 تا بیستم پنجم ژانویه، 3999 مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شده که 1038 نفر کشته و 2032 نفر مجروح داشته است. 40 نفر از کشته و مجروح شدگان کودکان زیر یازده سال بوده اند و 200 نفر از کشته و مجروح شدگان هم نوجوانان بین دوازده تا هفده سال بوده اند. 24 مورد از این تیراندازی ها ، تیراندازی به جمع بوده است. 193 مورد از تیراندازی ها در حمله مسلحانه به خانه های مردم آمریکا بوده است. براساس این آمار فقط 180 مورد از این تیراندازی ها برای دفاع شخصی بوده است و 146 مورد از این تیراندازی ها نیز تصادفی بوده است.
مرکز آمار تیراندازی ها در آمریکا یک منبع جمع آوری تیراندازی ها در ایالت های سراسر آمریکا است. اطلاعات این منبع از دو هزار رسانه خبری محلی در آمریکا، گروه های حقوق بشری، منابع دولتی و منابع تجاری به طور روزانه جمع آوری می شود و هدف آن ارائه اطلاعات درباره خشونت های ناشی از تیراندازی در آمریکا است. این مرکز مستقل است و در آن پژوهشگران و متخصصان آماری ضمن جمع آوری اطلاعات و آمار به تجزیه و تحلیل این داده ها می پردازند.