جنبش مقاومت اسلامی فلسطین‌(حماس) در بیانیه‌ای سفر هیأت این جنبش به قاهره و دیدار با مقامات مصری را «ثمره‌بخش» توصیف کرد.

به گزارش مرور نیوز، هیأتی از جنبش حماس که در سفری چند روزه به ریاست «اسماعیل هنیه» و عضویت «موسی ابومرزوق» و «روحی مشتهی» به قاهره رفته بود، دیشب به سفر خود پایان داد.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» گزارش داد که حماس در بیانیه خود تأکید کرد که این هیأت در سفر به قاهره دیدارهای «ثمره‌بخشی» با مقامات مصر از جمله سرلشگر «خالد فوزی» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور برگزار کرد.

در این بیانیه آمده است که هیأت حماس در دیدار با مقامات مصری تعدادی از پرونده‌های مهم سیاسی و روابط دوجانبه و علاوه‌ بر آن آشتی ملی، اوضاع نوار غزه در سایه استمرار محاصره و درد و رنج مردم غزه را بررسی کرد.

در این دیدار همچنین اوضاع امنیتی در مرز غزه و مصر بررسی شد و هیأت حماس بر سیاست‌های ثابت این جنبش در خصوص روابط با کشورهای عربی به ویژه مصر، عدم مداخله در امور داخلی مصر و تمایل برای حفظ امنیت قوی مصری و عربی و امنیت مشترک تأکید کرد و افزود که خون مصری‌ها و فرزندان امت برای ما ملت فلسطین عزیز است.

هیأت حماس در این دیدار به تشریح دیدگاه مصر درباره تمام پرونده‌ها گوش فرا داد و ابراز امیدواری کرد که این دیدگاه بازتاب مثبتی بر دو ملت مصر و فلسطین و قضیه فلسطین و ساکنان نوار غزه داشته باشد.

همچنین هیأت حماس و رئیس دستگاه اطلاعات مصر درباره استمرار دیدارها و رایزنی مشترک درباره تحولات جاری قضیه فلسطین به خصوص قدس، شهرک‌سازی، اسرا، محاصره و دردو رنج ملت تحت اشغال فلسطین به توافق رسیدند.

صدور بیانیه حماس در حالی است که مصر نیز از بازگشایی گذرگاه رفح به مدت سه روز از ابتدای روز شنبه تا دوشنبه آینده خبر داده است.