یکی از رایزنان کاخ سفید فاش کرد که دونالد ترامپ در نظر دارد روز شنبه در تماس هایی تلفنی با رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه و نیز صدر اعظم آلمان بر سر بحران کرملین و موضوع تحریم های آمریکا علیه روسیه گفت وگو کند.

به گزارش مرور نیوز، در حالی که ترامپ پیش از این گفته است که به عنوان گامی جهت بهبود روابط میان آمریکا و روسیه، آماده است تا منوط به شرایط خاصی تحریم های روسیه را مورد تجدید نظر قرار دهد، اما کلی ان کانوی مشاور ارشد ترامپ روز جمعه فاش کرد که وی در نظر دارد روز شنبه (فردا) در یک گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین برسر بحران اوکراین و به تبع آن موضوع تحریم های آمریکا علیه روسیه گفت وگو کند.
پیش بینی می شود که موضوع لغو و یا کاهش تحریم های آمریکایی علیه روسیه با واکنش سیاستمداران آمریکایی و برخی از رهبران جهان که تنها شرط کاهش تحریم های روسیه را تغییر رویکرد کرملین در خصوص اوکراین و قبول شرایط آنها در این رابطه دانسته اند، بر انگیزد.
شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید نیز در یک پیام توییتری نوشته است که رئیس جمهوری آمریکا در همین روز گفت وگو های جداگانه ای با آنکلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که هردو آنها لغو و یا کاهش تحریم های روسیه را زودرس و نادرست دانسته‌اند، خواهد داشت.
کانوی در گفت وگو های تلویزیونی روز جمعه خود پیش بینی کرد که ترامپ در تماس تلفنی خود با پوتین 'طیف وسیعی از موضوعات' از جمله همکاری های مشترک میان دوکشور برای مقابله با تروریسم را مورد بحث وبررسی قرار خواهد داد.
کانوی در پاسخ به این سوال شبکه فاکس نیوز که آیا در این گفت وگوها موضوع تحریم های اوباما علیه روسیه نیز مطرح خواهد شد یا نه تصریح کرد که ترامپ در نظر دارد همه این موضوعات را در تماس با رهبر کرملین مورد گفت وگو قرار دهد.