سرویس بین الملل- تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنان با مخالفت سران کشورهای جهان همراه است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از منابع خبری مصر، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور نسبت به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس هشدار داد.

السیسی برای اولین بار نسبت به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس هشدار داد. 

السیسی در پاسخ به سوالی درباره موضع مصر درباره این مساله در گفت وگو با جوانان مصری در شهر اسوان گفت: ما متوجه این موضوع هستیم؛ صحبت درباره این اقدام بسیار زود است و ما نمی خواهیم موضوع و مسایل را به خصوص درباره صلح در خاورمیانه پیچیده کنیم.

رئیس جمهور مصر افزود: امیدواریم این پیام به همه جهان و به خصوص مقامات اسرائیلی (صهیونیست) و آمریکایی برسد که از مسایل بسیار مهم ایجاد فرصت برای حل مساله فلسطین بدون هیچ گونه موانع است.

وی گفت: نمی خواهم بیش از این درباره موضوع انتقال سفارت آمریکا سخن بگویم ولی تلاش می کنیم تا این مساله بیش از این در آینده پیچیده نشود و امیدواریم در این امر موفق شویم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در نطق انتخاباتی خود وعده داده بود که سفارت آمریکا را از تل آویو به شرق قدس که مورد نزاع از سوی تشکیلات خودگردان و مقامات رژیم صهیونیستی است، منتقل کند.

تحلیلگران معتقدند این اقدام به مثابه مشروعیت بخشیدن به قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.

در عین حال ترامپ بعد از روی کار آمدن و به دست گرفتن قدرت در آمریکا در سخنان خود تجدید نظر کرد و گفت: هنوز زود است درباره این موضوع (انتقال سفارت به آمریکا از تل آویو به قدس) صحبت کنیم.