رهبر اکثریت سنای آمریکا نسبت به اجرای فرمان جدید رئیس جمهور این کشور برای محدودیت ورود مهاجران از 7 کشور اسلامی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل مرور نیوز به نقل از رویترز، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا که یک جمهوریخواه است، تاکید کرد: ایالات متحده باید در هنگام اجرای فرمان جدید دونالد ترامپ برای هدف قراردادن مهاجرت از 7 کشور اسلامی، محتاط و مراقب باشد.

وی در مصاحبه با شبکه ای بی سی تصریح کرد: این یک ایده خوب است تا ورود مهاجران خارجی را محدود کنیم ولی من تصور می کنم که این مهم است که به یاد داشته باشیم که بهترین منابع ما برای جنگ علیه تروریسم اسلامی رادیکال، مسلمان ها هستند، مسلمان ها هم در این کشور هم در خارج... ما باید در این خصوص مراقب و محتاط باشیم.

ترامپ ورود اتباع سوریه و شش کشور دیگر یعنی ایران، عراق، سودان، لیبی، سومالی و یمن را حداقل به مدت 90 روز ممنوع اعلام کرده است.

متن فرمان اجرایی‌ که ترامپ روز جمعه آن را امضا کرد شامل تعلیق برنامه اجازه ورود پناهندگان به آمریکا برای 120 روز، ممنوعیت ورود پناهندگان سوری تا زمان اعمال "تغییرات جدی" که "با منافع ملی سازگار است، "تعلیق 90روزه ورود از عراق، سوریه و کشورهایی که "موجب نگرانی" هستند، است. در این دستور مستقیماً از ایران نام برده نشده اما به قوانینی اشاره می ‌کند که احتمالاً شامل حال اتباع ایران هم خواهد شد.