سرویس بین الملل- روند صدور روادید آمریکا در ۹۰ روز آینده از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که روند صدور ویزا برای سفر به آمریکا ظرف سه ماه آینده از سرگرفته می شود.

بنابر این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا که در تلاش است تا موج اعتراضات علیه دستور نظارت شدید بر روند ورود مهاجران به خاک آمریکا را کاهش دهد، اعلام کرد که آمریکا روند صدور ویزا برای همه کشور‌ها را پس از آن که در ۹۰ روز آینده سیاست‌های امنیتی در این حوزه مشخص شود، از سر خواهد گرفت.

در چارچوب فرمان ترامپ که جمعه گذشته صادر شد، مهاجران از هفت کشور با اکثریت جمعیتی مسلمان از ورود به آمریکا منع شده‌اند. این تصمیم، اعتراض‌های گسترده‌ای در اکثر فرودگاه‌های آمریکا در پی داشته است، چرا که شمار بالایی از مسافران از این کشور‌ها از ورود به خاک آمریکا بازمانده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در این رابطه گفت: اگر بخواهم شفاف‌تر سخن بگویم، این منع ورود به مسلمانان مربوط نمی‌شود، و چنین اظهارنظری از سوی رسانه‌ها گزارش غلطی است. این دستور به مذهب مربوط نیست. این اقدام در راستای مبارزه با تروریسم و امنیت کشور انجام گرفته است. بیش از ۴۰ کشور با اکثریت مسلمان در سراسر جهان وجود دارد که تحت تاثیر این تصمیم قرار نگرفته‌اند.