معاون حزب لیبرال دموکرات آلمان با توجه به طرح ممنوعیت سفر رئیس جمهور آمریکا علیه مسلمانان و حمایت وی از شکنجه خواستار ممنوعیت سفر وی به آلمان شد.

به گزارش مرور نیوز، "وولفگانگ کوبیکی"، معاون حزب لیبرال دموکرات آلمان خواستار ممنوعیت سفر به آلمان برای "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا به دلیل سیاست های وی از جمله حمایت از شکنجه و دستور ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا شد.

وی که در گفت و گو با "کولنر اشتادت آنسایگر" سخن می گفت تصریح کرد که شکنجه در آلمان یک جرم جنائی محسوب می شود و تفاوت نمی کند در کجا این اقدام صورت می گیرد.

این سیاستمدار بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان همچنین انتقاد شدیدی به طرح ممنوعیت سفر ترامپ علیه اتباع هفت کشور مسلمان وارد کرده و گفت: من مخالف هر فرم محدودیت سفر بر اساس قومیت و مذهب هستم. برای من به عنوان یک لیبرال این تصمیم ترامپ غیر قابل تحمل است.

ترامپ چهارشنبه هفته گذشته از شکنجه دفاع کرده و تاکید کرد که بر این عقیده است شکنجه تاثیر دارد. وی بخصوص از روش غزق مصنوعی به عنوان یک نوع شکنجه حمایت کرد. در دوران ریاست جمهوری جرج بوش سازمان سیای آمریکا از این روش شکنجه در زندان های مخفی خود استفاده می کرد. تحت ریاست جمهوری اوباما این روش ممنوع اعلام شد و در سال 2015 نیز کنگره آمریکا طرح ممنوعیت عمومی شکنجه را تصمیم گیری کرد.

روز جمعه نیز ترامپ دستور جنجال برانگیز دیگری را امضا کرد که بر اساس آن شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله عراق، لیبی، ایران، سومالی، سوریه، سودان و یمن حق دریافت روادید برای سفر به آمریکا فعلا به مدت 90 روز را ندارند. این تصمیم ترامپ با اعتراضات و انتقادهای بین المللی گسترده ای روبرو شده است.