دانشگاه‌ها و مراکز علمی استرالیا با اعتراض به فرمان رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان شامل ایران گفتند چنین طرحی مانع تبادل علمی و آموزشی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، دانشگاه‌های استرالیا در اعتراض به فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا، نسبت به این طرح ابراز نگرانی کردند.

به نوشته روزنامه گاردین، دانشگاه‌های استرالیا هشدار دادند این طرح ترامپ می تواند منجر به مشکلات برای آمد و شد اساتید و دانشمندان از این کشورهای اسلامی شده و همچنین صدها دانشجو و کارمند را از داشتن ارتباط با دیگر مراکز علمی منع کند.

مراکز علمی و آموزشی استرالیا با انتقاد از این فرمان ترامپ گفتند ارتباط و تبادلات علمی این دانشگاه‌ها با اساتید و مراکز علمی دانشگاه‌های دیگر قطع خواهد شد.

بیش از 7 هزار چهره دانشگاهی اهل آمریکا و 37 برنده جایزه نوبل پیش از این با امضای طوماری خواستار تجدید نظر ترامپ درباره این فرمان شده بودند.

در استرالیا هم دانشگاه نیوسَوت ولز گفت با 51 مرکز علمی و آموزشی در ایران همکاری دارد و تا کنون بیش از 175 مطلب و دستاورد علمی مشترک با مراکز ایرانی داشته است. همچنین سال گذشته صدها دانشجوی ایرانی به این دانشگاه ملحق شده‌اند.

همچنین صدها دانشجو برای مقاطع بالای تحصیلی از این کشورها برای شرکت در کنفرانس‌های علمی به آمریکا سفر کرده‌اند و مراکز آموزشی همیشه نماد آزادی برای افراد علمی بوده‌اند و این فرمان ترامپ مانع از استفاده از استعدادهای دیگر نقاط جهان می‌شود.

دانشگاه‌های استرالیا گفتند برای مدت‌های طولانی تبادلات علمی با دانشگاه‌های آمریکا داشتند و دستور ترامپ می‌تواند همکاری‌های تحقیقاتی‌،کنفرانس‌ها، مشارکت‌ها، تبادل دانشجو و تحصیلات فوق دکتری را متاثر کند.