سرویس بین الملل - بسیار شنیده و دیده می شود که سران وهابی حاکم بر عربستان چندان از دلارهای نفتی برای توسعه عربستان استفاده نمی کنند و بخش عمده درآمدهای خود را صرف خوشگذرانی های خود می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، سران وهابی سعودی در شرایط کنونی بازارجهانی نزدیک به 9 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کنند که با توجه به قیمت نفت می توان گفت که این کشور باید ماهانه میلیارد ها دلار به صندوق ذخیره ارزی خود اضافه کند تا صرف بهبود زندگی مردم و توسعه عربستان شود.

اما بی عدالتی در تقسیم ثروت در عربستان به گونه ای است که شاهزادگان وهابی از امکانات بسیار سطح بالا استفاده می کنند و میلیون ها تن از مردم این کشور در فقر کامل بسر می برند.

این بی عدالتی وهابیون به گونه خشم مردم این کشور را برانگیخته است که مردم ساکنان قطیف و مناطق و شهرهای نزدیک بارها فریاد اعتراض خود را بلند کردند که البته با سرکوبگری خشن نظامیان سعودی مواجه شدند.

تصاویری از ضیافت شام مجلل شاه عربستان و میهمانانش در جشن سالانه جنادریه در این کشور در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که بیانگر میزان ریخت و پاش و هیف و میل پول های نفت مردم عربستان دارد.

این ضیافت شام را وزارت گارد ملی عربستان در منطقه الجنادریه در قالب سی و یکمین جشنواره جنادریه برای سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و میهماناش اعم از پادشاهان و امرا و مسئولان کشورهای شرکت کننده در این جشنواره برگزار کرد.

این ضیافت شام برای شاه سعودی، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین، امیر فیصل بن بندر بن عبدالعزیز امیر منطقه ریاض، امیر متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز وزیر گارد ملی و رئیس کمیته عالی جشنواره، امیر خالد بن عیاف آل مقرون قائم مقاوم وزارت گارد ملی در امور یگان ها و عبدالمحسن بن عبدالعزیز التویجری معاون وزیر گارد ملی و نایب رئیس کمیته عالی جشنواره برگزار شد.

در این ضیافت همچنین سیف بن زاید آل نهیان معاون نخست وزیر و وزیر کشور امارات، جاسم بن حمد آل ثانی نماینده شخصی امیر کویت، اسعد طارق آل سعید نماینده سلطان عمان، حلمی النمنم وزیر فرهنگ مصر، علی حسن اف دستیار رئیس جمهور آذربابیجان در امور سیاسی و اجتماعی و شماری از مسئولان بلندپایه کشورهای دیگر میهمان جشنواره حضور داشتند.