دولت ترامپ فعلا پیش‌نویس دستور اجرایی بازنگری در احیای بازداشتگاه‌های مخفی سازمان سیا را کنار گذاشته است.

به گزارش مرور نیوز، برخی از مقامات ناشناس اعلام کردند، کاخ سفید در حال تجدیدنظر درباره پیش‌نویس احیای بازداشتگاه‌های مخفی سازمان سیا هستند.

این زندان‌ها به استفاده از شیوه‌های خشن بازجویی همراه با شکنجه معروف هستند. در واقع این بازداشتگاه‌ها در زمان جنگ با تروریسم جورج دبلیو بوش بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر برای نگهداری مظنونان تروریست استفاده می‌شدند اما باراک اوباما رسما دستور بستن آنها را صادر کرد.

همچنین یک مقام ارشد در دولت ترامپ تایید کرد: پیش‌نویس اولیه مورد توجه قرار نگرفت؛ زیرا پیش‌نویس‌های تهیه شده در دوران انتقال قدرت هرگز به صورت جدی از سوی دولت آمریکا مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ما پیش‌نویس تهیه شده در دوران انتقال قدرت را کنار گذاشته‌ایم.

در همین راستا شون اسپایسر، سخنگوی دولت ترامپ گفته پیش‌نویس این دستور در اسناد کاخ سفید نیست.

این پیش‌نویس که توسط روزنامه "واشنگتن پست" به چاپ رسید شامل یک بخش مفقود شده است که نشان می‌دهد احتمالا متن کامل برای امضا به ترامپ داده نشود.

همچنین برخی مقامات مطلع در دولت ترامپ اعلام کردند: هنوز مشخص نیست که جایگزینی برای این پیشنهاد تصویب شود یا نه. بحث‌ها در این باره ادامه دارد.

چندی قبل، در خبری اعلام شد که دونالد ترامپ احتمالا دستوری صادر خواهد کرد که منجر به احیای برنامه سیا برای نگهداری مظنونان تروریست در زندان‌های مخفی خارج از کشور که به "بلک سایت" ( Black Site)معروف است، خواهد شد.

به گفته مقام‌ها قرار بود ترامپ این دستور را ظرف چند روز امضا کند، اما اکنون به نظر می‌رسد این پیش نویس کنار گذاشته شده است.