منابع آگاه از شکست تلاش‌ها برای برگزاری دیدار بین رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و فرمانده کل ارتش این کشور در قاهره با وجود حضور دو طرف در مصر خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز، برخی منابع آگاه گزارش دادند که «خلیفه حفتر» فرمانده کل ارتش لیبی با دیدار «فائز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی این کشور در قاهره مخالفت کرده است.

پایگاه «بوابه الوسط» به نقل از این منابع گزارش داد که حفتر با مطرح کردن شروط مربوط به تغییرات گسترده در توافقنامه سیاسی، دیدار با سراج در قاهره را رد کرد.

این منابع گفتند که حفتر و سراج روز دوشنبه وارد قاهره شده‌اند و پس از شکست تلاش‌های برای دیدار دو طرف، سراج امروز قاهره را به مقصد طرابلس ترک کرد.

قرار بود که دیدار دو طرف روز دوشنبه برگزار شود که به روز سه‌شنبه موکول شد و در نهایت نیز حفتر با برگزاری این دیدار مخالفت کرد.

بنابر این گزارش، حفتر روز دوشنبه به محض ورود به قاهره با «محمود حجازی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر که مأمور پرونده لیبی است، دیدار کرد.

پیش از این سراج از طرح ویژه برای حل بحران سیاسی در لیبی خبر داده بود.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی با بحران سیاسی مواجه است و سه دولت در این کشور وجود دارد: دولت وابسته به مجلس نمایندگان، دولت الوفاق که مورد حمایت بین‌المللی است و دولت نجات مورد تأیید کنگره ملی لیبی.