سرویس بین الملل - عملیات شهادت طلبانه صبح یکشنبه گذشته ابو صبیح جوان فلسطینی در شرق بیت المقدس بار دیگر سران صهیونیست را در بیم و هراس از گسترده شدن انتفاضه سوم فرو برد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز ، پس  از اینکه نظامیان صهیونیست طی ماه های گذشته تدابیر امنیتی شدیدی را برای مقابله با انتفاضه سوم اتخاذ کرده بودند و جوانان فلسطینی را که در هر نقطه ای مورد بازرسی بدنی قرار می دادند تا مبادا سلاح سرد که روند تازه در قیام مردمی فلسطینی بود همراه داشته باشند.
این اقدامات امنیتی صهیونیست ها دوام نداشت و جوانان فلسطینی راه دیگری را برگزیدند و دست به سلاح گرم بردند که عملیات شهادت طلبانه یکشنبه گذشته ابوصبح در شرق بیت المقدس که منجر به هلاکت رسیدن یک نظامی و یک صهیونیست دیگر شد را می توان نقطه عطفی در روند گسترش انتفاضه سوم دانست.
ابوصبیح کیست؟مصباح ابوصبیح "ابوعزالدین" 39 ساله صبح یکشنبه دست به عملیات قهرمانانه در شهر قدس زد که در جریان این عملیات 8 تن از نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.
ابوصبیح کیست؟

مصباح ابوصبیح ابوعزالدین 39 ساله مجری این عملیات یکی از چهره های برجسته مبارزاتی شهر بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی بود که بارها به دست اشغالگران صهیونیست به اسارت درآمده بود.

قرار بود دادگاه صهیونیستی دوشنبه گذشته حکم ظالمانه ای را علیه ابوصبیح صادر کند و او به اتهام حضور مستمر در مسجد مبارک الاقصی و ضرب و شتم نظامیان اسرائیلی به 4 ماه حبس محکوم کند.

دشمن صهیونیستی در سال 2013 ابوصبیح را در منطقه باب حطه واقع در قدس قدیمی به اتهام حمله به مامور پلیس اسرائیلی اسیر کرد، سپس او را آزاد نمود. اسرائیل در سال 2015 با بستن اتهاماتی ناروا به مصباح و تشکیل پرونده علیه اش ، وی او را به 4 ماه حبس محکوم کرد، دادگاه به اصطلاح صلح رژیم غاصب صهیونیستی این حکم را یک ماه پیش صادر کرد و قرار بود این حکم در نیمه ماه نخست جاری به اجرا درآید.

نظامیان صهیونیست طی دو هفته گذشته به تعقیب ابوعزالدین شدت بخشیدند و 5 بار متوالی او را بازداشت و آزاد کردند، دشمن صهیونیستی آخرین بار او را به شرط تبعید یک ماهه از قدس شرقی از زندان آزاد کرد، پیش از آن نیز نظامیان صهیونیست حکمی او را تا پایان سال جاری از سفر به خارج و همچنین از ورود به مسجد الاقصی به مدت 6 ماه محروم کردند.
سران صهیونیست در ادامه سیاست مقابله با انتفاضه سوم اقدامات امنیتی شدیدتری را در شهرهای مختلف و بویژه شرق بیت المقدس اتخاذ کرده اند.
گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از عملیات یکشنبه گذشته را یک حادثه هولناک و تلخ خواند و مدعی شد که فیسبوک عامل این عملیات است.
وی گفت: در هیچ کدام از برآوردهای اوضاع امنیتی که انجام دادیم، به وقوع چنین عملیاتی اشاره نشده بود.
اردان با اشاره به اینکه مجری عملیات کارت شناسایی آبی رنگ داشت و مقامات امنیتی آگاهی داشتند که عملیات (های مقاومتی) به وقوع خواهد پیوست، از استقرار شمار بیشتری از عناصر پلیس و گارد مرزی رژیم صهیونیستی در قدس خبر داد گفت: در صورتی که ضرورتی احساس شود، شمار بیشتری از عناصر پلیس و یگان ویژه در آستانه اعیاد یهودی در شهرها مستقر می شوند.
به هر روی کارشناسان امور فلسطین معتقدند: با توجه به تداوم جنایت صهیونیست هاعلیه فلسطینی ها و تشدید شهرک سازی های صهیونیست نشین با اشغال زمین های کشاورزان فلسطینی، انتفاضه سوم گسترده از گذشته خواهد شد و تشدید اقدامات امنیتی صهیونیست ها در شهرها نیز گواه هراس آنان از افزایش عملیات ضد صهیونیستی است.