سرویس بین الملل- بسیاری از کارشناسان امور بین الملل بر این باورند که سران عربستان با جنایت یکشنبه گذشته خود در صنعا ضربه پذیرتر از گذشته خواهند شد و حملات موشکی انقلابیون یمنی تلفات و خسارات فراوانی را بر سعودی ها وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، یگان های موشکی ارتش و کمیته های انقلابی یمن با برخورداری از توان بالای موشکی که متشکل از موشک های بالستیک با بردهای متفاوت حتی دور برد است می توانند تمامی مراکز و تاسیسات نظامی و نفتی عربستان را هدف قرار دهند.
موشک های زلزال 3، قاهر 1 و برکان 1 می تواند روند جنگ را به نفع انقلابیون یمن تغییر دهد ولی با توجه به نگاه انسانی مقامات جنبش مردمی انصارالله، انقلابیون تنها برخی مراکز تجمع و تاسیسات نظامی عربستان را در مناطقی همچون جیزان هدف قرار داده اند.

موشک برکان 1 چیست؟ 
این موشک نسخه اصلاح ‌شده موشک‌های اسکاد سی روس و «شهاب 2» است که برد آن به صدها کیلومتر می‌رسد. این موشک موتوری تک مرحله ای دارد و قدرت حمل کلاهک جنگی حاوی 700 کیلوگرم مواد منفجره را دارا است.

از آنجا که فناوری رسیدن به سوخت جامد بسیار پیچیده است ، به نظر می‌رسد سوخت مورد استفاده در این موشک‌ها مایع باشد. موشک‌های مذکور 4 باله در قسمت پشت خود برای رهگیری اهداف دارد. عملیات تجهیز این موشک‌ها نیازمند پایگاه‌های مخفی زیرزمینی است، چرا که درغیر این‌ صورت از طریق رصدهای هوایی این عملیات لو می رود، چرا که تجهیز این موشک‌ها و آماده‌سازی آنها برای شلیک به زمان قابل توجهی نیازمند است.
موشک مذکور بردی بالغ بر 12 متر دارد و انتقال آن با استفاده از کامیون‌های بزرگ صورت می‌گیرد. این موشک  به علت قدرت تخریب بالایی که در نتیجه مواد استفاده شده در کلاهک جنگی خود دارد، تهدید بزرگی برای موانع نظامی مستحکم و مجتمع های عمرانی است.