سرویس بین الملل- معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد تا زمانی که داعش از موصل پاکسازی نشود نیروهای ترکیه در عراق باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرورنیوز نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه اظهار داشت تا خروج کامل داعش از موصل نظامیان ترکیه مقر خود در اردوگاه بعشیقه در حومه موصل را ترک نخواهند کرد.

این اظهارات نعمان کورتولموش در واکنش به درخواست دولت عراق برای خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور و بالا گرفتن تنش ها بین دو کشور در روزهای اخیر بر سر این موضوع بیان شد.

کورتمولموش همچنین افزود ترکیه تنها در صورتی که یگان های کرد مدافع خلق سوریه در عملیات آزادسازی موصل شرکت نداشته باشند حاضر به همکاری و شرکت در این عملیات برای بازپس گیری موصل خواهد بود.

این گروه که یکی از نقال اختلاف آمریکا و ترکیه تلقی می شود جزو گروه های تحت حمایت واشنگتن به شمار می رود در حالیکه ترکیه آن ها را جزوی از جدایی طلبان کرد و شاخه ای از پ ک ک می داند.

با افزایش تنش میان بغداد و آنکارا دربارۀ حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق، حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، پیشتر تاکید کرد کشورش اجازه نخواهد داد نیروهای ترکیه در عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، شرکت کنند.