یک گروه بانفوذ مدافع حقوق بشری از وزیر کشور آلمان خواست تلاش بیشتری برای خاتمه دادن به حملات راست‌گراها و افراطیون به مهاجران و خانه‌هایشان داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس گزارش رسانه‌های محلی ، وزارت کشور آلمان از 3500 حمله طی سال گذشته یا به عبارتی تقریباً 10 حمله در هر روز خبر داده است. این تعداد حمله ها در مجموع موجب جراحت 560 نفر شده است که 43 نفر آنها کودک بوده‌اند.

مارکوس بیکو، رییس دفتر عفو بین‌الملل در آلمان در این رابطه گفت: این آمار و ارقام هشداری برای توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان است تا هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی کند.

رییس عفو بین الملل در آلمان گفت این موضوع که مردم برای کمک گرفتن از دولت آلمان باید از خود دفاع کنند " غیرقابل قبول و غیر قابل فهم" است.

وی از مقامات آلمان خواست که یک راه حل فراگیر برای حمایت از مساله پناهندگان پیدا کنند.

آمار رسمی نشان می دهد که تعداد پناهجویانی که در سال 2016 وارد آلمان شده‌اند 280 هزار نفر است، یعنی یک سوم 890 هزار پناهجویی که سال قبل به آلمان آمدند. اما با این همه وزارت کشور آلمان مجبور است بخاطر مسائل امنیتی و حمله‌هایی که از سوی مهاجران در طول این مدت رخ داده بسیاری از تقاضاهای اقامت سال 2015 را نیز رد کند.