معاون وزیر خارجه روسیه به واشنگتن به دلیل تصمیم این کشور برای ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین، هشدار داده و آنرا سبب وخیم تر شدن اوضاع در منطقه دانست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه سه شنبه گفت: ارسال تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به اوکراین سبب وخیم تر شدن اوضاع در منطقه خواهد شد.

وی در یک میزگرد که در ارتباط با روابط مسکو- واشنگتن در شورای روسیه برگزار شده بود، افزود: کنگره آمریکا خواستار ارسال تجهیزات نظامی مهلک به اوکراین شده است.

ریابکوف با اشاره به این مطلب که ما برای درک مناسب آنچه که در اوکراین و همچنین دونباس اتفاق افتاده تلاش می کنیم، گفت: به همین دلیل است که کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا باید متوجه باشند که این عمل آنها ممکن است شرایط بد این منطقه را بدتر کند.

دیپلمات روسی سپس ادامه داد: ما دولت جدید آمریکا را در جریان گذشته و شرایط کنونی درگیری های داخلی در اوکراین قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است که «جان مک کین» رئیس کمیته سنای آمریکا در امور نظامی، قبلا از «ترامپ» خواسته بود که تسلیحات دفاعی به اوکراین ارسال کند.

گفتنی است که فرمان اخیر درباره فعالیت ها و امور دفاعی وزارت دفاع آمریکا، به پنتاگون مجوز ارسال سلاح های دفاعی کشنده (از جمله تسلیحات ضد تانک) به اوکراین را خواهد داد.