سرویس بین الملل - وزیر جنگ ر‍ژیم صهیونیستی برای دیدار با مقامات دولت ترامپ راهی آمریکا شد

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گذشته بوقت محلی برای دیدار با مقامات دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا عازم آمریکا شده است. 

براساس این گزارش، وی قرار است با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا، ژنرال «جیمز ماتیس» همتای آمریکایی خود و نیز «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و دیگر چهره های ارشد دیدار و گفتگو کند. 

لیبرمن بعد از دیدار دو هفته قبل خود با ماتیس در مونیخ، ژنرال ماتیس را دوست واقعی اسرائیل خواند و گفت: از ملاقات با یک دوست واقعی اسرائیل که به امنیت اسرائیل متعهد است، خرسندم. 

در بیانیه ای که از سوی وزارت دفاع (جنگ ) اسرائیل منتشر شده، آمده است که دو طرف (لیبرمن و ماتیس) در این دیدار جدید خود که قرار است سه شنبه (امروز) انجام شود، قصد دارند درباره چالش های امنیتی اسرائیل در خاورمیانه از جمله ایران، سوریه، لبنان و سایر موارد دیگر بحث و گفتگو کنند. 

لیبرمن اوایل روز دوشنبه به قانونگذاران درباره الحاق کرانه باختری هشدار داد و گفت: اسرائیل یک «پیام مستقیم» از آمریکا دریافت کرده است که می گوید تصمیم برای اعمال قانون اسرائیل در کرانه غرب به یک «بحران فوری با دولت جدید» در آمریکا منجر خواهد شد. 

سخنگوی لیبرمن از اظهارنظر درباره اینکه چه کسی در دولت آمریکا این پیام را ارائه کرده است خودداری کرد.

اظهارات لیبرمن درحالی بیان شد که میکی زهار یکی از اعضای حزب لیکود در پارلمان اسرائیل روز یکشنبه الحاق کامل کرانه باختری را به اسرائیل درخواست کرده بود.