یک زن مسلمان فرانسوی گفت: در اسلام هم منطق و هم احساس وجود دارد، برقراری تعادل میان این دو بسیار سخت است و این تعادل در اسلام دیده می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، آنی تکسیه رمضانی که حدود 13 سال است مسلمان شده و دانش آموخته رشته پرستاری از فرانسه است در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ با دانشجویان که در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر شهرستان نیشابور برگزار شد با اشاره به حقوق به دنیا آمدن، تحصیل و شغل اشاره و اظهار کرد: اولین حقوق، حقوق به دنیا آمدن است شاید طبیعی به نظر برسد اما نیست، درباره حقوق به دنیا آمدن در ایران این حقوق برای همه است، اما در فرانسه مساوی نیست و سقط جنین باعث شده بعضی حقوق به دنیا آمدن و در واقع حق تولد را نداشته باشند.

وی با بیان این که حقوق در مقابل تکلیف معنا پیدا می‌کند، ادامه داد: به نام آزادی زنان، آیا می‌توانیم آزادی فرزندان را بگیریم یعنی این که حقوق آزادی وجود و یا زنده بودن زن را برتری دادیم بر وجود حقوق به دنیا آمدن فرزندان، من چه طور می‌توانم بگویم که به زندگی احترام می‌گذارم، اگر به بودن احترام نگذارم.

وی به مقایسه تحصیلی و شرایط پیشرفت آن در دختران ایران و فرانسه پرداخت و افزود: خانم‌ها در ایران خوب کار کرده‌اند و ماده 30 قانون جمهوری اسلامی می‌گوید که دولت باید به صورت رایگان امکان تحصیل را برای همه مردم تا پایان دوره دوم تحصیلات بدهد.

این زن مسلمان انتخاب شغل را موضوع مهمی دانست و عنوان کرد: اکنون جز شغل رئیس جمهور و قاضی زنان ایرانی می‌توانند هر شغلی که می‌خواهند داشته باشند و در ایران این پیشرفت در حال اتفاق افتادن است.

تکسیه رمضانی با بیان که در ایران آزادی وجود دارد و در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر این که وی آزادی را در چه می‌داند، به موضوع سقط جنین اشاره کرد و گفت: در آموزش بچه‌ها باید یک تعادل ایجاد شود؛ آزادی کامل خطر دارد چرا که ما وقتی جوان هستیم همه چیز را نمی‌دانیم.

در بخش دیگری از این جلسه وی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی گرایشش به دین اسلام چه بوده است؛ اظهار کرد: در اسلام دروغ نیست، احترام به مردم دیگر وجود دارد، من در عمل فهمیدم این دین بهتر است، کم‌کم با فکر کردن فهمیدم در تورات بیشتر منطق و در انجیل موضوع مهم‌تر احساس است، اما اسلام هم منطق و احساس را دارد و تعادل خیلی سخت است و باید هم مغز و هم قلب به کار برده شود.

وی در پاسخ به این سوال که زندگی در فرانسه بهتر است یا در ایران، خاطرنشان کرد: اگر من مسیحی باشم زندگی در فرانسه خیلی بهتر است اما زندگی برای مسلمان در فرانسه سخت‌تر است چرا که من انتخاب کردم که مسلمان باشم و زندگی در ایران برایم بهتر است.