منبع نظامی سوریه تاکید کرد که ارتش سوریه با ادامه پیشروی در شرق حلب و تحویل مناطق بیش تری در غرب منبج از نیروهای سوریه دموکراتیک، خطوط تماس خود را با نیروهای تحت حمایت ترکیه گسترش می دهد.

یک منبع نظامی سوریه اظهار داشت: یگان های ارتش سوریه و متحدانش پس از تسلط بر منطقه الخفسه هم اینک در حال پیشروی به سوی روستاها و مناطق بیش تری در شرق حلب هستند.

وی افزود: با رسیدن یگان های ارتش سوریه پس از پنج سال به کرانه های غربی رود فرات، عملیات نظامی بر تامین کامل امنیت محور شرق حلب و آزادی آن از چنگ داعش متمرکز می شود و پس از آن به سمت جنوب و مرزهای اداری شهر رقه پیش می رود.

گسترش روز افزون خطوط تماس ارتش سوریه با نیروهای ترکیه

این منبع خطوط تماس بین یگان های ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن با نیروهای تحت حمایت ترکیه در عملیات سپر فرات در حومه شمال شرق حلب را 45 کیلومتر خواند و گفت: خطوط تماس بین 2 طرف از محور جنوبی شهرک تادف در جنوب شهر الباب که مدتی است تحت سیطره نیروهای سپر فرات است آغاز می شود و تا حومه غربی منبج که نیروهای سوریه دموکراتیک به ارتش سوریه تحویل دادند ادامه دارد.

وی افزود: با پیش روی های بیش تر ارتش سوریه در شرق حلب و تسلط بر روستاهای بیش تری در حومه غربی منبج، طول خطوط تماس آنها با نیروهای ترکیه به 85 کیلومتر افزایش خواهد یافت .

منبع نظامی سوری گفت: آتش بسی که در محور شهرک تادف در همجواری جنوب شهر الباب بین ارتش سوریه و گروه های مسلح برقرار است بدون هیچ گونه نقضی ادامه دارد.

وی افزود: اما درگیری ها و تنش های مختصری در حومه غربی منبج و آن هم تنها بخش شمالی آن و به طور مشخص در 2 روستا که دست نیروهای دموکراتیک است با نیروهای تحت حمایت ترکیه وجود دارد اما نیروهای سوریه با ورود قریب الوقوع به این محورها مانع وقوع درگیری شده و آرامش آنجا را تقویت می کنند.