وزیر خارجه مصر تاکید کرد، بحران سوریه در آستانه حل سیاسی است و تمامی کشورها از اصرار بر راهکار نظامی درباره سوریه دست برداشته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد، ما در آستانه حل سیاسی بحران سوریه و اجرای قطعنامه شورای امنیت هستیم. در حال حاضر برای ایجاد چارچوبی جدید که مردم سوریه را راضی کند، تلاش می‌کنیم. اکنون "همه کشورها" از اصرار بر راه حل نظامی در حل بحران سوریه دست برداشته‌اند و همگی در ایجاد آینده‌ای سیاسی که مردم سوریه آن را تعیین خواهند کرد، سهیم هستند.

شکری در ادامه گفت: طرح بازگشت سوریه به اتحادیه عرب (پایان تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه) باید در زمان مناسب خود انجام شود و شاید به این زودی حاصل نشود. ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق درخواست پایان تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب را در نشست اخیر وزرای خارجه مطرح کرد. این چارچوبی برای فعالیت و همکاری مشترک عربی است و اتحادیه عرب نیز محل فعالیت‌های مشترک کشورهای عربی است و هرگونه اختلافی باید ریشه‌کن شود.

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه طرح اصلی همکاری عربی طی سال‌ها پس از تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب تغییراتی کرده گفت: این وضعیت فضا را برای گفت و گو و تبادل نظر ایجاد خواهد کرد. مصر در حال حاضر بر حل درگیری‌ها در سوریه تمرکز دارد و طرح بازگشت سوریه به اتحادیه عرب باید دیر یا زود محقق شود؛ چرا که سوریه کشوری عربی و عنصری مهم و اصلی در میان کشورهای عربی باقی خواهد ماند.