نماینده پارلمان سوریه موضع اخیر آنکارا درباره عدم ممانعت از حضور ارتش سوریه در شهر «منبج» را اذعان به شکست توسعه‌طلبی‌های ترکیه در شمال سوریه دانست.

به گزارش مرور نیوز «مجیب الرحمن الدندن» ، نماینده پارلمان سوریه، آزادسازی و پاکسازی منطقه «الخفسه» توسط ارتش سوریه را یکی از مهمترین موفقیت‌ها و پیروزی‌های به دست آمده در جبهه‌های عملیاتی سوریه توصیف کرد.

نماینده پارلمان سوریه درباره اهمیت آزادسازی منطقه «الخفسه» گفت: با آزادسازی این منطقه، دسترسی ارتش سوریه به رودخانه فرات و دریاچه اسد که 80 درصد از منابع آبی سوریه را تامین می‌کند، تسهیل شده که گامی مهم جهت بیرون راندن داعش از منطقه ریف شرقی حلب و فراهم شدن زمینه آزادسازی استان رقه محسوب می‌شود.

الدندن درباره آتش‌بس برقرار شده در غوطه شرقی دمشق، گفت: آتش‌بسی که تا بیستم ماه جاری میلادی به واسطه روس‌ها در مناطق مختلف غوطه شرقی دمشق برقرار شده، زمینه فرصت خوبی است تا به موازات پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه، از آن برای بازگرداندن امنیت و ثبات به این منطقه استفاده شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی در مبارزه با گروه‌های تروریستی موضوع بسیار مهمی است که باید با هماهنگی و موافقت دولت سوریه انجام شود و باید توجه داشت که در این پروسه ارتش سوریه همواره حرف آخر را خواهد زد، چون تنها قدرت و نیروی نظامی دارای مشروعیت در سوریه است.

وی اظهارات اخیر مقامات ترکیه مبنی بر اینکه آنکارا مخالفتی با ورود ارتش سوریه به شهر منبج ندارد، افزود: دمشق نیازمند چنین تصریحاتی نیست، اگرچه این اظهار نظرها را باید تنها اذعان آنکارا به شکست در سوریه و طرح توسعه طلبانه اردوغان در شمال سوریه و پایان بازی ترکیه در سوریه تلقی کرد.

نماینده پارلمان سوریه درباره نشست آینده آستانه نیز گفت: هر نشستی که مبارزه با تروریسم را در اولویت‌ کاری خود قرار ندهد، فاقد ارزش و اهمیت است، به همین دلیل امیدواریم نشست آتی آستانه در این خصوص گام‌های موثر و سازنده‌ای بردارد.