وزیر خارجه اتریش ابراز امیدواری کرد که در ماه جاری ژاپن به مذاکرات پیرامون منع تسلیحات هسته‌ای بپیوندد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از ژاپن تایمز، سباستین کورتز، وزیر خارجه اتریش در فاصله چند روز مانده به نخستین دور مذاکرات منع تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل که قرار است از 24 مارس برگزار شود در مصاحبه‌ای گفت: ژاپن به عنوان تنها کشوری که هدف بمباران هسته ای قرار گرفته است؛ یک صدای تأثیرگذار خواهد بود و می‌تواند یک گزینه با ارزشی در مورد خلع تسلیحات هسته‌ای باشد.

او افزود: ما از حضور ژاپن و شنیدن نظر ژاپن در طول مذاکرات استقبال می‌کنیم. اتریش از جمله کشورهایی است که طرح مذاکرات منع تسلیحات هسته‌ای را به سازمان ملل برد و این طرح توانست با اکثریت آرا به تصویب برسد.

ژاپن که برای محافظت از خود به خصوص در برابر خطر هسته‌ای کره شمالی به نیروی بازدارندگی هسته ای آمریکا وابسته است، هنوز نظر خود را در مورد پیوستن به مذاکرات اعلام نکرده است.

کورتز که رییس مؤسسه امنیت و همکاری اروپا نیز هست، اظهار کرد: خلع تسلیحات هسته‌ای تنها راه مطمئن برای حفاظت از بشریت در برابر تهدیدهای فاجعه بار و پیامدهای بروز تصادفی انفجارهای هسته‌ای است.

به نظر می رسد با توجه به مخالفت ابرقدرت های هسته‌ای از جمله آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین با این مذاکرات؛ این طرح مسیر دشواری را پیش روی دارد.