به اعتقاد کارشناس روابط بین‌الملل، اقداماتی که ترامپ بعد از حضور سه‌ماهه در کاخ سفید انجام داده، رفتارهای دوگانه‌ای است که مردم را به نتیجه‌گیری جدیدی رسانده است.

به گزارش مرور نیوز «سیامک باقری»، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه امام صادق (علیه­السلام) و کارشناس روابط بین‌الملل ، در خصوص نظرسنجی گالوپ مبنی بر اینکه مقبولیت دونالد ترامپ به 37 درصد کاهش یافته است و 58 درصد آمریکایی‌ها عملکرد رئیس‌جمهور را قبول ندارند، با اشاره به اینکه رفتارهای دوگانه ترامپ محبوبیت وی را می­کاهد، بیان داشت: معمولاً افکار عمومی رفتار انتخاباتی مردم را شکل می‌دهد. افکار عمومی نیز یک امر پایدار نیست، بلکه شکل‌گیری یک ذهنیت اجتماعی است که بر اثر روندها و تأثیرات رسانه‌ها در یک پروسه ایجاد می‌شود.

وی با توجه به رفتارهای دوگانه ترامپ بعد از به قدرت رسیدن گفت: ترامپ در انتخابات موفق شد بخشی از افکار عمومی را جذب کند. انتظارات افکار عمومی از مواضع ترامپ و عدم پذیرش رقیب وی خودبه‌خود آرا را به نفع ترامپ مبدل ساخت؛ اما اقداماتی که ترامپ بعد از حضور سه‌ماهه در کاخ سفید انجام داده، رفتارهای دوگانه‌ای است که مردم را به نتیجه‌گیری جدیدی رسانده است.

کارشناس روابط بین‌الملل با تأکید بر کاهش محبوبیت ترامپ با گذشت سه ماه از ریاست جمهوری وی اشاره داشت: رفتارهای دوگانه ترامپ در ارتباط با موضوعاتی چون ممنوعیت ورود مهاجران هفت‌کشور خاورمیانه به آمریکا، دیوارکشی در مرز مکزیک و غیره مشخص شده است. موضع سیاست خارجی ترامپ به‌گونه‌ای است که گویی مردم اکنون با روی دیگر ترامپ مواجه شده‌اند. در نتیجه بخشی از محبوبیت وی از این زاویه کاسته شده است.

وی با توجه به یکی از مهم­ترین عوامل موفقیت ترامپ در انتخابات مطرح کرد: آنچه باعث شده بود ترامپ پیروز انتخابات باشد، دست گذاشتن روی هویت آمریکایی بود. وی به مردم می‌گفت سیاست‌های اوباما هویت آمریکایی را نابود کرده است؛ اما ترامپ در این دوره کوتاه نشان داده است که او نیز هویت آمریکایی را بازتولید نمی‌کند.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه امام صادق (علیه­السلام) با اشاره به تداوم سیاست­های دولت­های پیشین ایالات متحده آمریکا تأکید داشت: سیاست‌های ترامپ همان سیاست‌های اسلاف خود است؛ بااین‌حال وی با مشکلاتی مواجه شده است.

وی با بیان نمونه‌ای از ناکامی‌های اخیر دونالد ترامپ گفت: سیاست‌های ترامپ در قبال لغو «اوباماکر» و اعلام برنامه جدید با همراهی کنگره مواجه نشد. به نظر می‌رسد ترامپ در دوره چهارساله خود با چالش‌های بسیار زیادی مواجه خواهد شد.