** رسانه های مخالف نظام سوریه امروز از ترور علی سماحی سرهنگ فراری ارتش سوریه و رئیس ستاد گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد ادلب در منطقه خان السبل در جنوب ادلب خبر دادند.
منطقه خان السبل در جنوب ادلب و شرق معره النعمان قرار دارد و در تسلط گروه تروریستی تحریرالشام است.

** تروریست های مسلح صبح امروز شهرک های محاصره شده فوعه و کفریا در شمال غرب سوریه را با بیش از 10 موشک گراد هدف قرار دادند.
این حمله موشکی از منطقه پاتنته در غرب کفریا انجام شد.

** مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز کنفرانس بین المللی بروکسل درباره سوریه با بیان این که 'امروز رویکرد چند جانبه بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است'، از مسئولیت همگانی برای پایان دادن به جنگ در سوریه سخن گفت.

** ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله شیمیایی در استان ادلب سوریه را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی همه افراد مسئول در این حمله غیرانسانی شد.

** بنا بر گزارش منابع میدانی، ارتش و نیروهای مسلح سوریه به دروازه های شهر حلفایا در شمال استان حماه رسیده اند. روستای بطیش آخرین خط دفاعی شهر حلفایا از سمت جنوب است.

** پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان حمله شیمیایی در سوریه را که به کشته شدن بیش از 70 تن در استان ادلب سوریه منجر شد، محکوم کرد و آن را قتل عامی غیرقابل قبول خواند.

** دبیرکل اتحادیه عرب نیز حادثه شیمیایی خان شیخون در استان ادلب سوریه را که به کشته شدن نزدیک به 100 نفر منجر شد، جنایتی بزرگ دانست.

** دبیرکل سازمان ملل متحد هم با محکوم کردن حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون سوریه، تاکید کرد که این وقایع وحشتناک نشانگر ادامه جنایات جنگی در سوریه است.

** مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) درباره حادثه شیمیایی روز سه شنبه استان ادلب سوریه بیانیه ای صادر و اعلام کرد که آنانی را که قدرت و توانایی دارند برای پایان دادن به این خشونت ویرانگر خواهد برانگیخت.

** سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی (آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حادثه شیمیایی ادلب سوریه، این حادثه شیمیایی را جرم علیه انسانیت دانست و از مجامع جهانی خواست تا با اتکا بر مسئولیت های حقوقی و اخلاقی خود، به اینگونه جنایات شنیع در سوریه پایان دهند.

** ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه‌، اقدام های نظامی ارتش ترکیه در سوریه را نقض معیارها و قوانین بین المللی دانست.

** سازمان جلوگیری از کاربرد تسلیحات شیمیایی (او پی سی دبلیو)، از شروع تحقیقات درباره حمله شیمیایی سه شنبه به جنوب ادلب سوریه خبر داد.
سوریه عضو کنوانسیون بین المللی تسلیحات شیمیایی است که سازمان جلوگیری از کاربرد تسلیحات شیمیایی با مجوز آن درباره ادعاهای مربوط به استفاده از این تسلیحات تحقیق می کند.

** انگلیس، فرانسه و آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند، که در آن حمله شیمیایی به استان ادلب سوریه محکوم و درخواست شده تا هر چه سریع تر تحقیقات کاملی در این باره انجام شود.

** وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کارخانه تولید مهمات شیمیایی جنگجویان در ادلب در بمباران هواپیماهای نیروی هوایی سوریه منفجر شده است.
ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: بخش اصلی مهمات شیمیایی تولیدی در مرکز متعلق به جنگجویان به عراق ارسال و بخشی نیز در منطقه حلب سوریه استفاده می شد.